De Formule 1-wintertest zit erop in Bahrein! Teams maakten optimaal gebruik van de laatste uren om nog zoveel mogelijk informatie over de auto te verzamelen. Bij Aston Martin moest er halsoverkop nog wel een coureurswissel plaatsvinden, omdat Lance Stroll zich niet lekker voelde. De Canadees stapte 's middags in, maar moest er vroegtijdig de brui aan geven. Fernando Alonso mocht nog een uurtje instappen.
Max Verstappen probeerde zoveel mogelijk van zijn verloren tijd goed te maken. Red Bull kampte aan het begin van de middag met een olielek bij de motor, waarna er een relatief lange reparatie volgde. Verstappen, die veelal worstelde met zijn wispelturige RB21, sloot de testdagen echter wel met een positief gevoel af door de tweede tijd te noteren. George Russell was weliswaar 21 duizendsten sneller, maar de Red Bull van Verstappen zag er na aanpassingen veel stabieler uit op de C3-band. Alex Albon maakte namens Williams opnieuw indruk door op de derde plaats te eindigen, al reed hij wel op zachter rubber.
Toch zullen er dus ook wat zorgen zijn bij Red Bull. Donderdag stond Liam Lawson immers ook een tijdje binnen met een motorprobleem, wat vragen oproept over de betrouwbaarheid. Ook Ferrari had aan het einde van de dag problemen, want Lewis Hamilton kwam in het laatste halfuur niet meer in actie. Oscar Piastri eindigde op de vierde plaats, Pierre Gasly completeerde de top vijf. Haas noteerde de meeste ronden met een totaalaantal van 160. Van vrijdag 14 tot en met zondag 16 maart gaat het Formule 1-seizoen officieel van start in Australië.
Bekijk hieronder de uitslag van de laatste testdag!
# | Coureur | Team | Tijd | Band |
---|---|---|---|---|
1 |
![]() ![]() |
Mercedes | 1:29.545 |
![]() |
2 |
![]() ![]() |
Red Bull | 1:29.566 |
![]() |
3 |
![]() ![]() |
Williams | 1:29.650 |
![]() |



Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Rubbererobbie
De RB21 is uiteraard een door ontwikkeling, terug naar het basis concept van de RB19 zou niet mogelijk geweest zijn, en ook de RB19 had stabilteitsproblemen. Je kan nu eenmaal niet altijd 6 gooien. Het belooft in ieder geval wel weer een spannend seizoen te worden, waarbjj uiteraard ook de ogen gericht zijn op 2026 nieuwe auto's en weer nieuwe regels.
GN
Er zijn nog veel vragen , maar daar zijn de test dagen dan ook voor , en het aggregaat functioneert ook nog niet correct bij RB eerst water lek en dan olie lek , over de dagen genomen lijkt maar zeg dan ook nadrukkelijk lijkt McLaren er het beste voor te staan
Chiu
We weten dat Max niet echt een prater is zeker niet bij interviews . Daarom is het ook moeilijk vind ik om in te schatten of hij nu wel of niet tevreden is omdat hij nooit het achterste van zijn tong laat zien. Maar wat ik nu zie met trainingen tov andere coureurs hoe moeilijk dat ook is om te beoordelen denk ik …. Dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Ik hoop dat ik het mis heb maar denk dat Max op dit moment meer negatiever dan positiever is over deze 3 dagen. Zeker omdat bepaalde belangrijke issues van vorig jaar niet of niet helemaal zijn opgelost
Dit bericht is aangepast op: