Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
01 d 23:33:29
1 PIA 1:42.022
2 VER 1:42.426
3 NOR 1:42.526
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Lewis Hamilton

Wolff op de bres voor verbaasde Hamilton: "Miscommunicatie aan de pitmuur"

Het was een curieus moment tijdens de Grand Prix van Monaco: Lewis Hamilton die een pitstop maakte en het spoor bijster was toen Max Verstappen weer voor hem naar buiten kwam. Mercedes-teambaas Toto Wolff legt uit wat er gebeurde.

Hamilton FP3 Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Tijdens de Grand Prix van Monaco ging het vooral om banden sparen, totdat Lewis Hamilton de knuppel in het hoenderhok gooide en een extra pitstop maakte. De Brit hield zijn zevende plaats vast, maar bleef met vraagtekens achter toen Max Verstappen een rondje later binnen kwam en voor hem het circuit weer betrad. Hamilton snapte niet dat Mercedes hem niet informeerde over het belang van de out lap. 

Achteraf werden er wel wat vraagtekens bij zijn radiobericht geplaatst, want had Hamilton niet zelf in moeten zien dat de out lap cruciaal was? Mercedes-teambaas Toto Wolff vindt van niet en stelt dat er wat dingetjes mis zijn gegaan aan de pitmuur.

"Er was allereerst een miscommunicatie aan de pitmuur", vertelt Wolff tegenover onder meer RacingNews365. "We hadden het fout, want het moest een kritieke out lap zijn om een undercut te laten slagen (op Verstappen, red.). Er was echter een discussie of de out lap überhaupt wel genoeg zou zijn op een nieuwe band, ongeacht de compound. Lewis kreeg daarom een verwarrend, fout bericht. Op de achtergrond waren we bang voor wat er later kon gebeuren als we de band zouden verwoesten in die ene ronde. Het was een fout van het team."

Hoe zit het dan met de relatie en samenwerking tussen Hamilton en zijn team? "We proberen het maximale uit de relatie en het laatste gezamenlijke seizoen te halen. Een coureur en team kunnen op bepaalde momenten op gespannen voet met elkaar leven, want iedereen wil er het beste uithalen", sluit Wolff af.

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_sp.png

    Auto's_doen_vroem_vroem,

    Hoe kan je als f1 team bang zijn voor je banden degradatie in monaco? Inhalen is schieronmogelijk. Iedereen kan de race uitrijden op 1 set zonder te wisselen. Dan wissel je toch op 2/3 van de race. Dan weet iedereen dat je het gaat redden op de banden. Dan neem je toch elk risico en vraag je de coureur zijn allerbeste ronde ooit neer te zetten op monaco. Ze hadden geen enkele plaats te verliezen enkel 1 te winnen.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

      Hoots

      Ja dit was. Misschien wel het slapste excuus.. Russel rijdt de hele race uit op mediums en de hards raken over de klif in1 rondje? Tuurlijk Toto iedereen gelooft dat.. wat ik alleen niet begreep is dat Max niet op softs was gegaan, dan had je nog een kansje voor een overtake (zie stroll) en die 20 rondjes bleven ze echt wel goed

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    DoejzPoohdini

    Prima dat Wolff Hamilton verdedigt, het zou gek zijn als dit niet het geval was. Max Verstappen en zijn team hadden het wel begrepen dat de inlap cruciaal was en noteerde paars en groen in sector 1 en 2 van zijn inlap!!!

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

    S800S2000nsx

    Mercedes heeft zelfs de communicatie niet op orde, lijkt me ferrari 2.0 wel.....

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Pole

    Ongelooflijk dat die undercut niet lukte. Russell had Max eenvoudig kunnen opvangen in zijn inlap. Dat scheelt zo 5 seconden tov de inlap die Max nu reed. En Lewis kon dan met een snelle inlap en outlap eenvoudig voorbij Max komen. Echt geen hogere wiskunde.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    jef-van-der-bruggen#96280

    Hamilton mag echt wel de hand in eigen boezem steken. De meest ervaren rijder en dan de situatie niet begrijpen?

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    RaceMarc

    Hij had een gat laten vallen naar Max van een aantal seconden.. die heeft hij dicht gereden voor een undercut.. dan snapt hij toch ook wel dat hij de outlap alles moet geven wat erin zit? Kan Wolff een boel over zeggen maar het was gewoon weer eens de schuld van zich af schuiven🙃 beetje jammer weer..

x
Live Reacties na training met twee gezichten voor Verstappen