Hewlett Packard (HP) zal snel de titelsponsor worden van Ferrari. Dat laat het Amerikaanse Sportbusiness weten. HPE, een zusterbedrijf van HP, staat op het punt om een megadeal te tekenen met de Scuderia en zo de deal tussen Oracle en Red Bull Racing te evenaren. De verwachting is dat Ferrari de deal in Miami bekend zal maken en het zou daarbij gaan om een contract met een waarde van 90 tot 100 miljoen dollar per jaar. De deal bestaat echter niet alleen uit een geldbedrag.
Net als de deal tussen Oracle en Red Bull, ontstaat er ook een technologische samenwerking tussen Ferrari en HP. Het Amerikaanse technologiebedrijf kan Ferrari namelijk veel ondersteuning bieden bij het ontwikkelen van de bolide. Zo is het algemeen bekend dat ook Oracle een grote rol speelt in de huidige successen van Red Bull. Software is onwijs belangrijk geworden in de hedendaagse Formule 1 en op dat vlak kunnen technologische bedrijven als HP en Oracle veel bijdragen.
RacingNews365 begrijpt dat de deal tussen de twee partijen op dit moment ook nog niet getekend is. Door de beursgenoteerde policy bij Ferrari, zou men na het zetten van een handtekening binnen 48 uur een deal bekend moeten maken. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. Gezien HP op dit moment een partner is van Mercedes, lijkt men pas in 2025 de overstap te maken naar Ferrari.
In 2023 gebeurde hetzelfde toen Ferrari al vroegtijdig een aankondiging maakte van de deal met Peroni. Het biermerk was op dat moment nog sponsor van Aston Martin en de deal met Ferrari ging dan ook pas in vanaf 2024.
In Miami zal het team naar alle waarschijnlijkheid meer duidelijkheid geven. De Grand Prix van Miami lijkt sowieso een belangrijk raceweekend te zijn geworden voor de F1-teams. Zowel op sponsorgebied als op de coureursmarkt lijkt er rond die Grand Prix veel te spelen. Alle hoge heren van teams en sponsoren zullen dan ook aanwezig zijn in Miami. Tijdens de races in China en Japan was dat bijvoorbeeld niet het geval.
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Ontvang €50!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Formula1fan
Wolf is uiteraard mede eigenaar van het team, maar ik kan me voorstellen dat hij wel steeds vaker kritische vragen gaat krijgen van de andere mede-eigenaren. Resultaten blijven uit, Hamilton gaat weg en nu dus wellicht een hele grote sponsor die verdwijnt.
BMW_P85_V10
Dat Hamilton vertrekt hoeven ze mijns inziens niet rouwig om te zijn. Het feit dat ze niet in staat blijken om een competitieve auto neer te zetten is verontrustender.
Formula1fan
Het vertrek van Hamilton is natuurlijk een gevolg van de slechte auto. En los van de prestaties van Hamilton, hij is voor Mercedes qua marketing wel een hele belangrijke speler.
Atmosferic
Nou, poeh poeh, en die komen ook echt vanwege Hamilton naar Ferrari... Misschien zit er toch iets meer achter het verhaal, als opeens alle sponsoren weglopen bij Mercedes. Wat weten die wat wij niet weten? Wie heeft het regelement voor 2026 nou eigenlijk écht geschreven? Ferrari?
BMW_P85_V10
Na sensorgate heeft Ferrari/ FIA wel laten weten dat Ferrari de FIA zou gaan assisteren op het gebied van motoren. Toch lijkt het me sterk dat nu Ferrari ineens met een hoop voorkennis een motor mag ontwikkelen.
Atmosferic
Tja. die naïeviteit was er in 2012 ook... Wij als fans zien niet wat er buiten de paddock allemaal gebeurt. Er worden wel vaker dealtjes gesloten in achterkamertjes. Ferrari zou ik op dat gebied ook niet blind willen vertrouwen. De FIA al helemaal niet.
diablophotos
HP zit ook al een tijd in de Formule 1 nu ik het zo hoor (de sponsoring is mij nooit opgevallen op de hedendaagse auto's) Maar ze stonden ook al op de Williams BMW (zelfs toen het nog Compaq heette)