Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Ferrari kopieert concept McLaren

Ferrari is naarstig op zoek naar verbeteringen om het gat met de top te kunnen dichten. Paolo Filisetti, technisch expert van RacingNews365, weet dat de Scuderia een concept van McLaren gaat kopiëren.

Ferrari arriveerde in Imola met een update ter aanvulling op de ontwikkeling voor de Grand Prix van Bahrein. Het betreft enkele vleugelaanpassingen die specifiek gericht zijn op het circuit in Italië. Geen groot pakket dus, ook omdat er over een paar weken nog een pakket volgt met een nieuwe voorvleugel. In Spanje gaan immers de regels voor flexibele voorvleugels op de schop.

De Scuderia focust zich echter niet alleen op aerodynamica, want de beperkingen die van invloed zijn op de SF-25 worden steeds beter begrepen. In Miami werd duidelijk dat de tractie bij het uitkomen van langzame bochten, zeker de bochten met een grote radius, een zeer belangrijke tekortkoming was. De afstelling van de auto, gericht op controle aan de achterkant, veroorzaakte onderstuur, waardoor de voorkant in een crisis belandde. 

Het concept van de achterwielophanging ligt aan de basis van de problemen. Die bleek ongunstig voor de balans van de auto, zeker als gevolg van de keuze voor een pull rod-constructie aan de voorkant. De engineers in Maranello hebben dan ook wijzigingen aan de achterwielophanging bestudeerd, waarbij de hellingshoek van de bovenste draagarmen en de trekstang worden gewijzigd, zonder dat de versnellingsbak hoeft te worden gereviseerd. Dat laatste is niet nodig omdat de bevestigingspunten van de ophangingselementen kunnen worden gewijzigd met behulp van speciale inzetstukken. 

Het zijn innovaties die de dynamische respons van de achteras moeten veranderen. In wezen wordt er zoveel mogelijk geprobeerd om de werking van de McLaren-vering na te bootsen, hoewel die gebaseerd is op een compleet ander concept. Aan de achterkant gebruikt McLaren een push rod, terwijl Ferrari juist een pull rod inzet. Toch kunnen de kenmerken van de McLaren-demping worden overgenomen. De verwachting is dat de nieuwe versie tijdens de Grand Prix van Oostenrijk wordt geïntroduceerd.

Bekijk de wijzigingen hieronder!

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet 

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet!

Praat mee!

x
Live Reacties na nipt mislopen poleposition voor Verstappen in Imola