Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul

F1-stand

  • 1 BOT 43
  • 2 HAM 37
  • 3 NOR 26
VT1 vr 17 jul 11:00 12:30
VT2 vr 17 jul 15:00 16:30
VT3 za 18 jul 12:00 13:00
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Christian Horner

Horner: "Als Indycar-aeroscreen werkt, verdient het nieuwe Formule 1-kans"

Red Bull-teambaas Christian Horner is van mening dat de aeroscreen, die in 2020 wordt geïntroduceerd in IndyCar een nieuwe kans verdient als vervanger van de Halo. Althans, als de cockpitbescherming zijn werk doet.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © IndyCar

In mei van dit jaar werd bekend dat IndyCar, met in het achterhoofd de veiligheid van de sport, in zee was gegaan met Red Bull Advanced Technologies. Deze partij heeft een nieuwe soort cockpitbescherming, de 'aeroscreen', ontwikkeld met het doel om het risico op letsel, door bijvoorbeeld rondvliegend puin, te verminderen. Mede door het dodelijke IndyCar-ongeluk van Justin Wilson in 2015, waarbij de neus van een gecrashte bolide hem vol op de helm raakte, werd de roep om extra hoofdbescherming in IndyCar luider.

De FIA had het aeroscreen eerder afgewezen en koos in plaats daarvan om de Halo te introduceren in de Formule 1. Dit tot teleurstelling van Red Bull-teambaas Christian Horner, die tevens de leiding heeft over Red Bull Advanced Technologies: "Bij Red Bull zijn we erg trots op het aeroscreen-concept en tevreden met wat we hebben ontworpen."

"Ik ben benieuwd hoe de aeroscreen volgend jaar gaat bevallen in de IndyCar-klasse, hoe de teams het zullen ontvangen en welke uitdagingen deze nieuwe vorm van cockpitbescherming met zich mee zal brengen. Het wordt een goede test voor de leefbaarheid van de aeroscreen, en mocht het gewoon goed haar werk doen, waarom is het dan niet mogelijk om de invoering van de aeroscreen in de Formule 1 te heroverwegen", zo vraagt Horner zich tegenover Autosport.com hardop af.

			© IndyCar
	© IndyCar

Maak jouw GP-weekend nog leuker en speel gratis mee met de RN365 F1 Bingo voor de GP van Hongarije en maak kans op super gave prijzen!

Speel mee!

15 reacties

    Coronel "Gevecht Hamilton en Verstappen is geen eerlijke strijd"