De touché tussen Max Verstappen en Lando Norris in Oostenrijk wordt ook nog veelvuldig besproken in Groot-Brittannië. De beide kemphanen raakten elkaar in de strijd om de overwinning, met lekke banden, straffen en harde woorden tot gevolg. Vooral McLaren-teambaas Andrea Stella hield zich niet in over het rijgedrag en bevestigt op Silverstone dat er gesprekken zijn gevoerd met de FIA.
"Je moet verschillende zaken in overweging nemen", vertelt Stella tegenover Sky Sports. "Het eerste aspect is de situatie van Lando. Hij moet het incident achter zich proberen te laten. Als je je hetzelfde voelt als een week geleden, ga je niet goed presteren op Silverstone. We zien dat de auto competitief is, dus daar willen we alles uit halen. Lando kijkt dus vooruit."
Toch liet McLaren het er niet bij zitten. "Allereerst wil ik benoemen dat het niets persoonlijks is. We willen op geen enkel moment de standpunten polariseren. Het is niet zwart of wit. In de gehele wereld zien we polarisatie en dat is niet goed. Persoonlijk heb ik echter data, video's, feiten, analyses en GPS-data om onze initiële mening te bevestigen. Max bewoog zeker onder het remmen en als deze manoeuvres meteen werden geadresseerd met een zwart-witte vlag, was het niet geëscaleerd. Dat is duidelijk, ook voor de stewards."
Het team heeft de FIA om een verklaring gevraagd, bevestigt Stella. "Zoals ik eerder al zei, het is niets persoonlijks tegen onze rivalen. Ik heb meteen gezegd dat we veel respect hebben voor Red Bull en voor wat ze bereikt hebben. Onze gesprekspartners zijn echter de FIA en de stewards. We hebben alleen om opheldering gevraagd en waren tevreden met het antwoord wat we hebben gekregen van de stewards."
Ook interessant:
Win gouden tickets voor GP België!
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op gouden tickets!
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Ontvang €50!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Muk1967
Pffff, wat een sneu gedrag weer!
Erwin_B
Idd kansloos. Wedstrijd is voorbij. Op naar de volgende
Jan van Dijk
Akelig gedrag van Mclaren, wat een sneuneuzen en slechte verliezers zijn dat zeg.
Broodkogel
Wat ik me steeds afvraag wat Stella vond als oud engineer van Michael Schumacher? Die ramde er soms bewust collega coureurs van af. Je zou haast denken dat deze man gewetenloos is. Hier krijg je toch een raar gevoel van in je buik. Wat is dit voor iemand? Ook een Damon Hill uit die tijd om nog maar eens iemand op te noemen. Die kan dat ook zo goed. Met de ene hand aait hij Max Verstappen en met de andere hand naait hij hem
Dit bericht is aangepast op:
Ernesto Vos
Wat een slechte verliezers
Ducky
Wat een kwallebal zeg Wat een sneu figuur 😭😭
Wilmax56
Wanner kappen die team leiders is met dat gezeik!
Albert Volkerink
Andrea Wolf? Of Lewis Stella.
Tom Van schaik
Nee, hij heeft gelijk. Lando en Max zijn het eens met elkaar. Nu blijft er ruimte voor sommige analisten om te blijven zuigen om hun favoriete coureur te steunen en de ander te veroordelen. We weten allemaal dat er bepaalde analisten zijn die Max al jaren afzeiken. Als de regels duidelijk zijn haal je die discussie in een keer weg. Ik pleit er wel voor dat de wedstrijdleiding duidelijk communiceert waarom de een wel of niet schuldig is. Ook dat ontneemt die analisten ook de ruimte om te blijven dissen.
BMW_P85_V10
Ze zetten de reden (en bijbehorende artikelnummers) van straffen altijd netjes in het document. Maar door de hoeveelheid en in mijn ogen conflicterende regels kunnen de Stewards ook cherry picken in het reglement en sturen op een gewenste uitkomst. Ook staan er soms zaken in de uitleg die helemaal niet in het reglement vermeld staan. VB: Imola "21. Max werd als schuldige aangewezen omdat hij zijn actie te laat had ingezet. Daar kan ik dan slecht tegen.
willem H
@BMW_P85_V10 Klopt, dan ben je waarschijnlijk ook niet tevreden met het document over dit ongeluk. Max was "predominantly" schuldig bevonden. Ofwel, het was ook gedeeltelijk de schuld van Norris, maar over zijn aandeel in dat ongeluk staat niets vermeld
Tom Van schaik
Juist daarom zeer duidelijke regels die niet anders zijn uit te leggen m.i
Johnson John
zou me ********* uit de broek lachen als norris alsmog 5 plaatsen wordt teruggezet voor het veroorzaken van een aanrijding. alsof mclaren de data van max zou hebben, alleen het id al.
Dit bericht is aangepast door de redactie.
Alonsofan79
Als hij op basis van data overtuigd is dat Max bewoog onder het remmen kan hij dan geen Right of Review aanvragen?
Angelisa
Nou ja, hij zegt; "We hebben alleen om opheldering gevraagd en waren tevreden met het antwoord wat we hebben gekregen van de stewards." Met andere woorden, de FIA heeft Stella geen optie gegeven om een Right of Review te overwegen. Maar ja, dat zegt ie natuurlijk niet of wordt door het journaille niet overgenomen. Komt wellicht morgen weer een artikel over, om de boel lekker uit melken!
BMW_P85_V10
FIA zou ook een statement kunnen uitsturen waarin staat dat Max niet van richting heeft veranderd tijdens het remmen. En waarom ze eerdere zaken niet hebben onderzocht. Probleem is dat de FIA graag een spannend kampioenschap heeft en ze om dat te bereiken degene die het onderspit dreigt te delven graag af en toe een handje helpen zoals we dat eerder ook al hebben gezien.
willem H
Die regel bestaat niet meer, vandaar ook dat Max bestraft is voor causing a collision. En Max kreeg al de maximale straf, dus meer valt er niet te halen voor McLaren.
Dyeus
Als grote Max-fan wil ik toch een ander geluid dan de reageerders hier laten horen. Verduidelijking vragen bij de Fia vind ik helemaal terecht. Ze zijn zo ontzettend inconsequent bij de stewards. Bewegen tijdens remmen was verboden (wat ik overigens onterecht vind), dus moet je die regel naleven of afschaffen. Zo ook bij al die andere regels. Ben consequent en als de regel niet duidelijk genoeg is verduidelijk deze. Ik weet zeker dat de beste coureurs, wo Max dit waarderen en in staat zijn zich eraan te houden. Maar als sommige overtredingen voordeel opleveren moet je niet zeuren richting de rijder, maar bij de stewards of de Fia en dat doet McLaren prima.
Mr.C
Eindelijk een fatsoenlijke reactie. Stella staat volledig in zijn recht om verduidelijking te vragen en dat doet hij. Prima. Dan benadrukt hij ook nog eens in ruime woorden dat het niet bedoeld is om te polariseren. En wat zijn 90% van de comments hier? Precies polariserend. Opruiend en irritatie. Dat hoort nou eenmaal bij regelgeving: dat wekt vragen op en die moeten zo af en toe opnieuw getoetste worden. Sorry, maar dat hoort toch gewoon bij het spelletje wat sport heet?
Dit bericht is aangepast op:
Frans Van Oudkerk
Verstappen ging niet in de remzone van zijn lijn af. Hij ging van zijn lijn af en remde daarna. Klein doch cruciaal verschil. En hoewel Mclaren het recht heeft doen ze het NIET om hun recht te halen, maar om de stewards te beïnvloeden. Als je maar lang en vaak genoeg klaagt over 1 specifieke rijder (met de steun van bijna het voltallige Britse journaille) krijgt deze uiteindelijk het beeld tegen zich. Daarom classificeer ik deze actie van Mclaren als onsportief. Calimero niveau.
Dit bericht is aangepast op:
Bartel Wijnhoven
Haha dit soort selectieve niet sluitende en slecht geformuleerde regels toejuichen is ook zwak, ieder zo zijn of haar perspectief. Deze zelfde regel heeft voorheen ook niet voor straffen gezorgd toen sainz Verstappen op dezelfde manier naar links duwde en max hem inhaalde, omdat hij niet als een dolle stier zoals Norris de bocht invloog. Hard in zacht uit, metrt max als stootkussen.. max ging er zacht in en hard Sainz voorbij en beide geen straf. Met andere woorden zonder het falen van Norris had Max geen straf gekregen. Omdat Norris niet goed genoeg is komt er een crash en is het nodig dat McLaren huilt om een hulplijn in te schakelen. Kun je op de baan niet winnen met race kwaliteit, dan maar politiek buiten de baan als een ultiem zwaktebod. Regels zijn over het algemeen nodig, maar dan vooral voor de lui welke van nature al niet goed kunnen nadenken. En sport moet je niet verwarren met teveel regels en grijze gebieden. Het racen van max is een sport, dmv regelgeving anderen voor moeten laten heeft niets met sport te maken. Check ook gelijk even waarom max 0.4 seconden sneller met een minder snelle auto kon kwalificeren dan Lando door onder andere die bocht telkens op die manier te nemen. Iedereen inclusief Lando heeft dit kunnen zien, ook Stella en noem maar op. In de politiek zeggen ze ook dat ze niet willen polariseren maar doen het met stiekeme en verkapte politiek toch iedere dag weer. Wie in het echt niet kan winnen of in de natuur te zwak is probeert te prate
Mr.C
Ha Frans, wat de pers doet is een hele andere discussie inderdaad, maar dat gaat ook veel verder dan alleen de Britse. Iedereen heeft een mening over wat er is gebeurd en er zijn aan aantal verschillende visies. Begrijpelijk. De inhoud maakt me dus ook eigenlijk niet zoveel uit. Mijn punt is dat zij opheldering vragen bij de stewards. Dat mag volgens mij en zeker als je ziet hoeveel verschillende meningen er zijn over het voorval is dat niet persé onlogisch toch? Ik vind vooral die stemming makerij eromheen van alle fans af en toe vermoeiend. Echt het is super leuk om na een race even van mening te wisselen hoe het was. En prima om het dat roerend niet met elkaar eens te zijn. Maar de pers houd alles. Op scherp door voortdurend erover te blijven schrijven en vragen te stellen. En wij de consumenten van hun rotzooi, die bevestigen alleen maar dat ze dat vooral moeten blijven doen. Want iedereen springt er weer als een bok op de haverkist bovenop op voor de Xe keer zijn/haar visie weer te delen. En zo houden we met z’n allen deze negatieve spiraal gaande. Daarom ook mijn eerste reactie op dit artikel: nou en? Het mag toch gewoon. Maar goed, Laten we hopen dat ze weer lekker scherp gaan racen met elkaar, want dat is uiteindelijk wel mooi om te zien. Ook al liep het net ff vervelend af.
raindust
@Frans Van Oudkerk . Hoe weet je dat nou?? heb je de telemetrie ingezien? of heb je het van horen zeggen? dat max het zegt maakt het nog niet waar.
felix-visser#51862
Mr. C helemaal fout door dit gedrag gaan de voornamelijke Britse stewards meer en meer op Max letten en als Max een natte scheet laat dan volgt een straf als je niet wil polariseren dan moet je ook vooral naar je eigen coureurs kijken die te vaak buiten de lijntjes rijden en dan gaan zeuren over anderen die ook over de lijntjes gaan en ook moet je dan gaan kijken naar de vaak onbehoorlijke akties van je eigen coureur zoals in Barcelona Max expres het gras opduwen en daar had toen ook een giga crash uit voort kunnen komen , maar toen bleef Andrea Stella verdomd stil en Andrea Stella blijft ook verdomd stil als zijn CEO gif en **** strooit over Red Bull Racing , Horner en Max Verstappen en die zijn familie / vriendin . Wie is er dan polariserend bezig ???
Dit bericht is aangepast door de redactie.
Eagle
Ik heb nieuws voor je: die Max Verstappen regel is inmiddels al weer afgeschaft. Max kreeg ook geen straf voor bewegen tijdens remmen. Dat heeft maar 1 reden: die regel bestaat helemaal niet. Hij kreeg een straf voor causing a collision.
willem H
@Dyeus Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Inderdaad als je een regel niet duidelijk vindt, is het juist goed om opheldering te vragen. Maar ze waren hierover al aan het klagen nog voor dat ongeval, dat terwijl Norris toen zelf te hard de bocht invloog in een poging Max in te halen, vandaar dat die met blokkerende wielen doorschoot tot buiten de baan en Max juist Norris moest ontwijken om een botsing te voorkomen. Dat geeft niet, als je de limiet opzoekt, ga je er onvermijdelijk ook wel eens overheen, anders vind je de limiet niet. Dat levert ook onvermijdelijk gevaarlijke situaties op. Maar daar hoor ik McLaren niet over, zelfs in die situatie wezen ze al naar Max. Ik hoor ze ook niet over Norris die Max op notabene een recht stuk het gras op duwt bij een veel hogere snelheid met direkt daar achter nog 18 coureurs, dat had heel anders af kunnen lopen. Moving under breaking is al heel lang geen regel meer, Max werd ook daar niet voor bestraft, maar voor causing a collision. Er was contact en de stewards zagen in Max de hoofdschuldige, in het rapport daarover staat niet voor niets "predominantly responsible". Ofwel Norris was daar niet geheel onschuldig, maar daarover hoor ik ze ook al niet. Het is alleen maar wijzen naar Max. Als ze echt onbevooroordeelt wat wilden weten, hadden ze moeten zeggen beiden gingen tot het randje en mogelijk erover heen, hoe staat dit in verhouding tot de regels. Maar dat zeggen ze niet. In hun ogen deed Norris alles correct tav de regels en
willem H
hebben ze daar geen vragen over, hoezo niet? Maar Max deed in hun ogen alles fout en snappen ze ineens niet waarom dit niet bestraft werd nog voor het ongeluk. Mclaren analyseert het ongeluk tot op het laatste detail, maar niet de inhaalpogingen daaraan voorafgaand, terwijl juist Mclaren vindt dat Max daar al als enige fout zit en het ongeluk voorkomen had kunnen worden als Max daar al een waarschuwing had gekregen. Dus in mijn ogen wat je zegt als regels niet duidelijk zijn om opheldering vragen is inderdaad juist te prijzen, maar hoe McLaren dit nu doet en brengt, heeft daar niets mee te maken, dat is vooral klagen over Max. Als ze hier zo mee doorgaan, kunnen ze hun naam beter veranderen in McKaren....
Aai
Ik steek een mes in je rug maar vindt je wel aardig
Paul Ponsen
Wat een stronthoop is dat zeg!
RobW84
Gaat dat akelige mannetje Stella nu praten over een zwart/witte vlag??? Noris had deze gekregen en ging alsnog herhaaldelijk over de scheef waar pas na de clash een straf op kwam, dus als de FIA die 5sec eerder had gegeven aan Norris was het ook niet gebeurd. Het is makkelijk wederom naar 1 kant te wijzen maar als je toch refereert aan alle data pak dan ook ALLE data en niet alleen datgene jou het beste uitkomt
frank-van-der-bijl#73411
Wat een schijtlijsters bij Mc Laren gewoon hard racen mag niet? Vorig weekend was gewoon een race incident wat ze maar al te graag aan Verstappen toe wijzen. Laat de FIA Herbert maar eens maar eens op integriteit onderzoeken! Binnen eigen gelederen worden fouten gemaakt.
Dit bericht is aangepast op:
Frank Verhoeve
Wat een sneu team. Je zou haast willen dat zondag in de race ze de deksel op hun neus krijgen.🤮🤮
Midway
Dat moet ie van z’n baas, die Amerikaanse proleet.
Drapeaudamier
Dus hij heeft ook duidelijkheid gekregen over de 'divebomb-actie' van zijn eigen coureur? Klagen over anderen kan ik nog inkomen, maar over het rijgedrag van je eigen coureur moet je het daar ook niet naar vragen bij de stewards? Over polariseren gesproken...
Artis
Misschien moeten ze die scherpe punten aan de MCL maar eens verbieden.
Dit bericht is aangepast op:
Formule1_fan#85288
Die waren er vandaag ineens vanaf.
RacetERM
MC Laren lijkt erg veel op Mercedes toen Max en Lewis voor het kampioenschap streden. Psychologische steekspelletjes, nadruk leggen op negatieve beeldvorming, uitspraken in twijfel trekken, ook wat reuring veroorzaken voor extra media-aandacht, maar nu wel met een Amerikaans brown sausje erbij. Veel overdrijven en in je eigen voordeel praten. Uiteindelijk gaat het tegen hun werken en zit men in Zak en as. Ook naast de baan gewoon sportief blijven!
Cleanprof1
Rare jongens die engelsen
felix-visser#51862
Dat heet " Fair Sportsmanship " en waar de Britten heel trots op zijn . Snappen ze niet dat praktisch alle coureurs inclusief Norris partij hebben getrokken voor Max . En sneu Amerikaans gedrag .
joop-bekkema#58790
De meute blaft weer eensgezind. Hun afgod kan uiteraard geen fouten maken en niemand mag dat in twijfel trekken. Hij mag op en over het randje, hij mag hard en agressief rijden maar zodra iemand anders het doet moet je de afgod (en uiteraard de meute) eens horen klagen.
Artis
Je moet het interview met Lando maar eens bekijken. Dieziet het allemaal wat genuanceerder dan jij.
racewonder
Waarschijnlijk ben je bij lap 40in slaap gevallen enkon je niets meerzien
willem H
ㄴjoop-bekkema#58790ㅇSignInWithApple_000924.34f9cfed0a5e4cd5b4b4778b2e4df096.0233ㄱ Misschien omdat ook alle andere andere coureurs achter die "afgod" gingen staan, zelfs Norris uiteindelijk en misschien ook omdat die "afgod" ook niet klaagde over op het gras gedrukt worden, waar dat veel gevaarlijker was dan dit ongeluk en misschien ook omdat die "afgod" niet klaagde over het moeten uitwijken om een ongeluk te voorkomen vanwege de volledig mislukte divebomb van Norris. Je doet overigens zelf waarvan je "de meute" beschuldigt, zo ongeveer alles wat Max doet is bij jou per definitie fout als "de meute" het goed vindt. Je kunt het vast goed vinden met Stella en Brown, die steken ook hun hand niet in eigen boezem.....
joop-bekkema#58790
Je luistert kennelijk nooit naar wat jouw idool allemaal over de radio roept. Daar worden collega’s met enige regelmaat “idiots” genoemd..
willem H
ㄴjoop-bekkema#58790ㅇSignInWithApple_000924.34f9cfed0a5e4cd5b4b4778b2e4df096.0233ㄱ Klopt en dan is het ook weer gelijk klaar, maar Brown gaat hier een stap verder, zonder letterlijk "idioot" of "asociaal rijgedrag" te zeggen, bedoelt ie hetzelfde, maar niet in het heetst van de strijd als de adrenaline levels hoog zijn, nee pas ruim daarna als bij alle anderen de gemoederen allang bedaard zijn. Iedereen gooit er wel eens iets uit. En dat dan ook nog zonder enige reflectie op wat z'n eigen coureur deed. Max moest immers ook minstens 1 keer uitwijken voor een niet zomaar een klein beetje mislukte divebomb van Norris, maar daar hoor ik Brown met geen woord over.
Dit bericht is aangepast op:
Lex Jansen
Kan me niet herinneren dat dit 10 jaar geleden überhaupt een thema was. Raceincident en door......... Wat een gez... tegenwoordig. Ga toch racen!
Roy Reijnders
Tja, ik krijg flashbacks van hoe een ander team uit GB deed klagen over Max in 2021... En kijk wat dat team ermee heeft opgeschoten.... Tis gewoon weer een deuk in het respect dat ik had voor McLaren
Dit bericht is aangepast op:
Willie van Rooijen
Waar 2 honden vechten hebben er ook 2schuld Sella.
HenkW
Ratten zijn het.
Roel de Lange
Er lopen in de F1 een aantal mensen rond met MBD, zielig maar dat schijnt normaal te zijn.
BMW_P85_V10
Als je als scheidsrechter vragen beantwoord over wat toelaatbaar is en wat niet, zul je in het kader van openheid die vragen en de respectievelijke antwoorden moeten delen met alle teams. Anders is het een vorm van competitie-vervalsing.
FranskE64
Heeft Stella het nou over die zwartwitte vlag die Norris al 3 keer gehad had vanwege track limits, waarvoor hij ook al 5 seconden aan de broek had, maar dat de FIA wat laat was met die melding?
DeBeer
Ik vind het prima als ze dat doen. Zouden ze ook gevraagd hebben waarom het zo lang duurde voordat Lando 5sec penalty kreeg? De week ervoor wilden ze nog de hospatility unit van RB motorsport huren omdat hun eigen brand had gehad. Beetje teleurgesteld blij dat ik geen McLaren fan meer ben. In de tijd van Ron Dennis was het een mooi team. Maar ook toen gebeurden dit soort spelletjes. Zo werd Schumacher bijna gediskwalificeerd omdat de boardboards niet aan de regels zouden voldoen echter stond er niet bij hoe je ze moest meten en scheef gemeten voldeden ze wel.
Scoot
Als ik RB was, dan zou ik een protest tegen Mc Laren bij de FIA aankaarten vanwege de tracklimits en het kapotrijden van de vloer van Lando. Al was het alleen maar om te stangen richting Mc laren, leuk toch !!
Go4it
Ze hebben opheldering gevraagd en gekregen. daar waren ze tevreden mee. ik zou zeggen, vertel het ons, wij zijn nieuwsgierig naar het antwoord, maar waarschijnlijk zijn ze van het kastje naar de muur gestuurd met hun gesteuk
Sjaak_Dorpnegen
Kansloze exercitie, uit eindelijk was er weinig aan de hand. Een duel zoals die 10 tallen keren per GP worden uitgevochten. De uitkomst was alleen erg vervelend, niet alleen voor Norris overigens. De FIA zal verder niks doen met deze klacht, hooguit misschien wat kritischer kijken naar de divebombs van Norris waar je niemand over hoort.
Stollegie46
Top team ook hè
Broodkogel
Maffia praktijken van deze Italiaan. Als het erop aan komt doen Stella en Brown hun behoefte in hetzelfde potje
Dit bericht is aangepast op:
garelli1972
jullie doen al 2 jaar niets andes het poaliseren van max verstappen maar de grote baas bij jullie durft dat zelf niet te zeggen dus gebruikt hij daar iemand anders voor en ben je echt klein Z.B
Dimitri D
Smerig team aan het worden.
Dit bericht is aangepast op:
BlubBlub
Zelfreflectie hebben ze daar in Woking niet! Ze kunnen beter protest indienen dat de stewards sneller hadden moeten handelen om Norris een penalty te geven. Dan was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd. Verstappen had dan 6 ronden achter Norris kunnen cruisen. Kwakzalvers!
Dit bericht is aangepast op:
Kopp
Stella gaat ik recordtijd van gerespecteerde man naar zielige jankerd.
felix-visser#51862
We hebben niets tegen onze rivalen als ze maar aan de kant gaan voor Norris en Piastri . Wat laat McLaren en zeer zeker Andrea Stella zich hier van een kinderachtige kant zien en zelfs Toto Wolff en Mercedes hebben in de strijd tussen Hamilton en Max Verstappen niet zo laten kennen en op deze achterbakse en kinderachtige manier gereageerd maar hier zie ik de hand van de stupide Zak ( kenwasser) Brown in terug die van het begin af aan een hetze voert tegen Red Bull Racing, Horner en Max Verstappen. De kleinzerige en misselijke Amerikaan die niet alleen ruzie maakt in de F1 maar ook in de Indy cars en WEC waar hij de ene na de andere coureur ontslaat zonder fatsoenlijke redenen maar ook zijn pijlen richt op andere teams om deze door de slijk te trekken . Wat een stelletje kwallen is McLaren geworden , Ayrton Senna draait zich om in zijn graf .
racewonder
Wat vreselijke teamleiders.... die bij de fia al bijvoorbaat zeuren om...... tja met argusogen baar MV te kijken en het liefst al een straf klaarleggen in silverstone... Nu hoop ik toch echt dat ze door de nabd vallen..niet voor LN of OP...maar wel voor die zeijerige kerels. ...(kan het woord voor hen niet zo snel binden, maar kots er en ja zij kopieren gedrag van TW uit 2021/22/23).
Harold9999
Des te meer ze met Max bezig zijn, Max in hun hoofd zit, des te minder ze met zichzelf bezig zijn des te beter voor Max.
harmv
wat een sneu figuur zeg hiermee geef je te kennen dat jouw coureur niet is opgewassen tegen max als het op racen aan komt en ga je liggen janken bij van hij moet anders gaan rijden anders kan mijn coureur hem niet inhalen Jezus zeg wat een zielig verhaal weet niet of hij de reacties allemaal heeft gelezen maar er zijn ook veel oud f1 coureur die zeggen dat het de schuld van lando is en wat van alle tracklimmits voor de aanvaring en wat van de start bij Barcelona moet redd Bull daar dan ook maar over gaan klagen stelletje hypocriete jankers daar bij maclaren
Mistermf
Dat hele mclaren zijn een partij naaiballen.
explosives41
Stella, grow up and get a live! Dit is gewoon racen.
Michael Robberse
Het mag het kan . Jammer dat die Stella het een wel ziet en het ander niet .
adriaan-van-der-zwaan#94722
Echt elke racer op de grid wil van de 100 pagina dik boek met regels af. En deze man wil ze juist aanscherpen.. snap jij het nog?
gertjansandy-van-den-berg#19259
Misschien moet hij eerst eens klagen bij de Fia waarom ze zo lang wachten met de 5 seconden straf van norris als dat eerder was gedaan was er ook geen crash geweest. En als hij norris daar ook op gewezen had precies zo
alain-voets#12070
Zeer slechte verliezers bij McLaren. En zeer zure mensen die Stella en Brown. Doen alles om maar te stoken. En dan dat gelul om te zeggen dat Max in 2021 in niet hard genoeg is aangepakt. Norris ging ook niet vrijuit vorige week. Maar die heet geen Verstappen en dan mag het. Wordt tijd dat die twee worden aangepakt voor hun zure gedrag!