Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 00:00:00
1 PIA LAP 24
2 NOR +8.248
3 LEC +16.291
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes

Mercedes tast in het duister na dominant 1-2'tje in Las Vegas

Mercedes kwam in Las Vegas weer eens bovendrijven en pakte en passant een 1-2'tje. Maar waar die snelheid ineens vandaan kwam? Daar zijn ze bij Mercedes nog niet achter.

Hamilton Quali Las Vegas
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes F1

Het was toch wel een van de verrassingen in Las Vegas: Mercedes dat weer ouderwets dominant was. George Russell pakte pole en de zege in de Amerikaanse gokstad, terwijl Lewis Hamilton de 1-2 veiligstelde door van P10 naar de tweede plek te gaan. De snelheid was er ineens, maar heeft Mercedes enig idee waar de snelheid vandaan kwam? Het is de vraag aan technisch directeur James Allison. 

"Mijn openingswoorden naar de mensen op de fabriek op maandag waren: 'Het was briljant, opwindend, maar ook vervelend'. Het is vervelend, omdat we het tempo dat we dit weekend hadden, niet hadden voorspeld. En een van de belangrijkste dingen als engineer is dat je probeert te begrijpen wat er met een auto aan de hand is, dat je de auto begrijpt en kunt optimaliseren", zo vertelt het kopstuk van de Zilverpijlen in de debrief van het team.

"We hadden de dominante prestaties die we lieten zien zeker niet verwacht. Er kunnen heel veel redenen voor zijn. Je noemde de temperatuur van de baan, een ongewoon koude omgeving, met het racen in de woestijn in de winter in Las Vegas, maar er zal meer aan de hand zijn. Ik denk dat het belangrijkste voor ons is om ons de komende week te verdiepen in de vele mogelijke verklaringen. Om te zien of we die ergernis kunnen omzetten in een bepaalde mate van begrip, om het dan in ons voordeel te kunnen gebruiken."

Ook interessant:

Het was voorafgaand aan de Grand Prix van Las Vegas al het verhaal en uiteindelijk pakte Max Verstappen ook zijn vierde wereldtitel in de Amerikaanse gokstad. Een beter scenario kon er niet worden geschreven voor de F1-organisatie. Hoe hebben Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk de race beleefd? Je hoort het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    EricBeckers

    Snap niet dat er in de Nederlandse media geen aandacht aan wordt besteed dat Mercedes gewoon weer met het verboden DAS systeem heeft gereden. Tegenwoordig is schijnbaar alles geoorloofd in de strijd tegen Max/Redbull.

    Dit bericht is aangepast op:

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Vince78

    Geen geheime systemen... Andere teams hadden meer problemen om banden op temperatuur te krijgen die bij hun specifieke auto paste. Komende 2 races staan ze weer verder naar achteren....

    Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        Hennie-1965

        Ook bij Hamilton zijn dezelfde beelden opgedoken, vandaar de 1-2 ! Dat Mercedes dan gaat zeggen dat ze er niets van snappen is op z'n minst opmerkelijk te noemen, die weten toch wel wat er wel of niet op die wagen zit ! Maar ik begrijp het wel, ze kunnen moeilijk in de media aangeven dat ze hun snelheid weer terug gevonden hebben door het gebruik van illegale onderdelen !

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Hetiswathetis…

    Ik heb zojuist nog op YouTube filmpjes voorbij zien komen van de recente GP van Las Vegas, dat George Russel de stuurstang “te kort vond en daarna weer te lang” ..?! Eerst uittrekken, daarna toch niet tevreden zijn en weer terugduwen. DAS ook een geval van niet weten wat je wilt in de auto… 🤷🏼‍♂️🤔🤣

    Dit bericht is aangepast op:

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_lh.png

    WickedGirl

    Mercedes had duidelijk voordeel bij de lage baantemperatuur in Vegas. Daar is de W15 erg gevoelig voor. Qatar wordt een ander verhaal...daar zijn de baantemperaturen veel hoger....maar daar werkt de layout van het circuit in het voordeel van Mercedes. De layout in Qatar is vergelijkbaar met Silverstone en Spa. En daar won Hamilton dit seizoen ook.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    flac

    Wellicht komt de hogesnelheidsvleugel het totale concept van de Benz ten goede, in combinatie wat de lage temperatuur met de lucht doet.

x
Live Race Formule 1 GP België 2025