Na de start van de GP van Bahrein reed George Russell nog even naar P2. Aan het eind van de race prijkte P5 achter zijn naam. Niet iets om over naar huis te schrijven Door een belabberde kwalificatie moest teamgenoot Lewis Hamilton vanaf plek 9 beginnen. We hoorden hem vooral klagend over de boordradio. Dat de zevenvoudig wereldkampioen uiteindelijk nog wel naar P7 reed was een kleine pleister op de wond.
Andrew Shovlin, technisch directeur van Mercedes, reageerde ontgoocheld. "De race was vandaag een teleurstellende en frustrerende ervaring. Al vroeg kregen we te maken met oververhittingsproblemen die we gedurende het grootste deel van de Grand Prix moesten zien te beheersen. De extra 'lift en coast' die de coureurs daardoor moesten doen, zorgde er ook voor dat ze bandentemperatuur verloren."
"De coureurs deden hun best om het hoofd boven water te houden, waarbij George dapper probeerde te verdedigen tegen de achterliggers en Lewis achter de wagens voor hem aanging. Uiteindelijk was P5 en P7 waarschijnlijk het beste wat we konden doen met de problemen waar we mee te maken hadden."
Volgend weekend al staat de volgende race op het programma, de GP van Saoedi-Arabië. Heeft Mercedes dan al de problemen opgelost? "Het was teleurstellend dat we ondermaats presteerden. We gaan kijken wat we anders hadden kunnen doen. We zullen ook kijken naar onze algehele set-up, want het was duidelijk dat geen van beide coureurs tevreden was met de balans van de auto, die wel goed was in de rest van het weekend. Dit zijn allemaal uitdagingen van een nieuwe auto en we kijken ernaar uit om volgende week sterker terug te komen in Djedda."
Ook interessant:
Concurrentie Verstappen een illusie armer na galavoorstelling
Daar is 'ie weer! De nieuwste F1-podcast van RN365. Natuurlijk over de weergaloze GP van Bahrein van Max Verstappen, maar er gebeurde nog veel meer. Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken het allemaal! Beluister 'm hieronder.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Akim
Het gekke is dat gedurende de kwali het een grote vonkenregen was achter de Mercedes terwijl volgetankt in de race dit reuze meeviel. Rijhoogte mag toch niet aangepast worden in parc ferme?
Wiesneuze
@Akim . Voor zover ik weet mogen er geen onderdelen gewisseld worden. De aanwezige onderdelen mogen wel anders afgesteld worden., voor zover mogelijk. De stelmogelijkheden zijn grotendeels verdwenen vanwege gewichtsbesparingen, maar dit verschilt team voor team. Ik zou de regelementen hieromtrent na moeten lezen om dit zeker te weten. Zoals is alle regelementen zullen ook hier slimmigheidjes mogenlijk zijn. De eenvoudige uitleg van wat een parc ferme regelement inhoud, is idd dat er niets aan de auto veranderd mag worden. Hoe het ècht in elkaar zit, is vaak wat gecompliceerder.
S800S2000nsx
De afstelling voor kwali moet dezelfde zijn voor de race, daarom is het altijd moeilijk om een keuze te maken
Patrick Merts
Zit wat in ja zeker apart
S800S2000nsx
Lijkt super verdacht, had gedacht dat hamilton na de race met zijn achterwerk op het asfalt ging zitten.... Neen er mogen geen wijzigingen worden doorgevoerd, uitgezonderd als de veiligheid in het gedrang komt...
OngeveerPrecies
Koeling niet goed, zitje niet goed, remmen niet goed, balans en set-up niet goed. Dat is nogal een verzameling voor een team dat geen fouten maakt.
Wiesneuze
@OngeveerPrecies Ze waren al langzaam in een rechte lijn, dus vanwege de koelere omstandigheden maar wat koelopeningen afgesloten voor meer snelheid. Dat was nèt teveel van het goede. Voor het team dat voorop ligt, kunnen in deze beslissingen wat meer zekerheden ingebouwd worden. Mercedes moet dat opnieuw leren na hun 8 jaar dominantie. De rijder die zijn kwalificatie verknoeide, beweerde dat zijn auto meer in racetrim stond. Dat hebben we gezien, de rondetijden tijdens de race waren vergelijkbaar. Wat zegt dit ovet het verschil tussen de coureurs?
OngeveerPrecies
Hey, was je er ook? Ook klaar bij de buren?
S800S2000nsx
En de rijder niet goed, eindigde na Russel, succes ermee ferrari......
flac
Drie trainingsdagen lang zichzelf zand in de ogen gestrooid?
S800S2000nsx
Een beetje teveel tegen wind geplast in de woestijn
S800S2000nsx
Ziet er goed uit voor Mercedes, het is hun 2de rijder die vertrekt, bij Ferrari gooien ze hun 1ste rijder buiten.......
Wiesneuze
@S800S2000nsx Weet je dat zeker? Dit is namelijk niet altijd te controleren. Verschil in specificatie van onderdelen is makkelijk controleerbaar.