Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
04 d 07:55:58
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes

Stuiterend Mercedes doet een oproep aan de FIA

De resultaten van Mercedes zijn nog niet zoals het team zelf graag zou willen. Vooral de balans op de baan is ver te zoeken bij George Russell en Lewis Hamilton. Met het oog op de toekomst doet Mercedes nu een oproep aan de FIA.

Hamilton Saudi Race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

2024 is het derde jaar onder de nieuwe regels van de Formule 1. Regels die ervoor moesten zorgen dat het veld dichterbij elkaar kwam. Maar na een extreem dominant seizoen in 2023 (met 21 van de 22 races omgezet naar een overwinning), lijkt het alsof er in 2024 voor Red Bull niets veranderd is en is het team van Max Verstappen weer een klasse apart.

De technische baas van Mercedes, James Allison, neemt dit Red Bull niet kwalijk. Wel denkt hij dat er zaken zijn die door de FIA aangepakt kunnen en moeten worden. "Ik denk niet per se dat de nieuwe regels gefaald hebben. Het is onze taak om te proberen er een goed gevecht van te maken", zegt Allison tegenover onder meer RacingNews365.

"Maar er zijn dingen in de reglementen die voor geen van ons goed zijn. Ik denk niet dat het verstandig is om auto's te hebben die de grond zo raken (stuiteren, red.) zoals deze auto's dat doen. En het idee dat je een goede race krijgt door de ruimtes tussen achtervolgende auto's te controleren, terwijl je de banden negeert... Het hele idee van het controleren van die afstanden en het rijden in de vuile lucht, er is gebleken dat dit vernietigend is. Red Bull doet echter goed werk en de rest van ons heeft de plicht om het beter te doen."

In 2026 worden de nieuwe regels van kracht in de Formule 1. Als het aan Allison komt er dan ook een einde aan de huidige vloeren die gebruikt worden voor meer downforce. "Ik denk niet dat er in het bijzonder iets mis is met vloeren met grondeffect. Maar de specifieke lay-out van deze vloer zorgt ervoor dat de achterkant van de wagens het moeilijker krijgt en dat is bepaald niet goed. Dat is niet iets wat we mee moeten nemen naar 2026", is Allison stellig.

Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Ontvang €50!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Backboned

    Gaan we weer, "wij doen ons werk niet goed", dus moet de FIA het weer met aangepaste regels gaan oplossen voor ons.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Sebsom

      Als je teveel stuitert stel dan de wagen hoger af. Eindig je misschien niet meer op de zevende of negende plaats maar op de vijftiende of zestiende plaats ........

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Sjoerd Gersonius

        Of pas de achtervering aan zoals het merendeel van de teams gedaan hebben. Autos met grondeffect worden naar beneden getrokken aan de achterkant op hoge snelheid door het vacuum wat gecreeerd wordt onder de vloer. HIerdoor ontstaat het stuiteren. Dit stuiteren kun je makkelijker controleren met zuigers en ophanging die naar boven loopt, ofwel push rod aan de achterkant. Alleen Mercedes, Williams en Haas rijden nu nog met pull rod aan de achterkant. Bij de oude regels waarbij het bodywork (dus bovenkant auto) de auto naar beneden duwde was een pull rod aan de achterzijde weer beter.

        Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_aa.png

        MikeRoemen98

        Mercedes is dit jaar naar een push rod gegaan achterin, net als Stake, Aston Martin en VCARB. Ferrari rijdt, net als Williams en Haas, sowieso wel nog met een pull rod achterin.

        Dit bericht is aangepast op:

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      PeeeeGeee

      Ja, werk aan de winkel mercedes. Gewoon beter je best doen. Kan toch niet dat een top merk als mercedes wilt winnen door de regels van het spel te weizigen. Dat is mercedes onwaardig. Gewoon betere auto maken; nota bene je core business. Kan toch niet dat een drankjesfabrikant Duitse technisch ongenaaktbare mercedes aftroeft. Ondenkbaar toch? Dan ga je toch niet smeken om een regel verandering! Dan bouw je een betere auto. Doe je waar je goed in bent.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Cleanprof1

      Tja, iedereen bij Redbull zwart maken en de media inschakelen om te suggereren dat iedereen bij Redbull weg wil of iets te klagen heeft werkt niet. Alles wat het team kan doen is al veranderd, wat ook geen invloed heeft. Zelf een betere auto maken dan Redbull lukt ook niet. Dan maar weer naar de FIA roepen om andere regels. Komen ze er straks achter dat ook dat niet helpt. Verstappen gijzelen denk ik dat de enige manier is om een ander te laten winnen.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Ron Gramsma

    Hahahaha Red Bull doet het goed...wij moeten het beter doen....de vloer ( van Red Bull die het nu zo goed doet) zou minder down force moeten gaan genereren. Eigelijk terug naar de Mercedes dominantie. Wàt een giller!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      BarryChello

      Hebben ze in Monaco dankzij Perez uitgebreid de tijd gehad om te kijken hoe je een goede vloer bouwt, moeten ze nog huilen bij de Fia omdat het niet lukt. Wat een afgang.

      Dit bericht is aangepast op:

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_ls.png

    kev-out

    Het is al zo vaak gezegd als je auto teveel stuiterd stel de wagen hoger af of zorg dat je het stuiteren op een andere manier oplost. Maar je bent zelf als team verantwoordelijk voor het oplossen van dit probleem

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

      NTurfkruier

      Daarnaast als de skidblocks binnen de marges blijven is er niets aan de hand en staat de auto op de juiste hoogte afgesteld

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    F1fan45

    we begrijpen het systeem niet goed, dus FIA aub veranderen voor 2026 zodat we weer mee kunnen doen met de top.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Grauw

    Het machtige MB terug gebracht tot een zielig hoopje jankerds. Geen ontwikkelingsvoordeel van de motor meer en geen onbeperkt budget meer. Nu komt het dus aan op kennis en vernuft en is MB dus terug te vinden in de middenmoot waar ze thuis horen.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    AppleFlap#20137

    Ik vind Mercedes steeds harder door de mand vallen. Lewis dito. Enige wat er gebeurd is, is dat hun sterke motor uit het vergelijk is gehaald en zie waar ze écht staan. Beiden.! Echt belachelijk. Zowel Mercedes als Lewis zwaar overschat mijn inziens. Mercedes heeft géén idee hoe een fatsoenlijke en snelle auto te bouwen die ze ook echt begrijpen. Lewis kan echt niks bijzonders laten zien als de auto iets minder is.

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    DeBeer

    Zo die geeft MB en zich zelf even een brevet van onvermogen! We kunnen het niet en weten het niet, FIA help help. Verander je ophanging en focus op minder downforce en meer op groundeffect.

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    peter-dirkx#69345

    Om met de woorden van Christian Horner in huis te vallen: you got a problem, change your f@cking car.

  9. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Whammes

    Kijk. Zo kennen we ze weer. Ze kunnen het niet winnen, dus moeten de regels maar weer aangepast worden zodat zij er beter van worden en de concurrentie (die er minder tot geen last van heeft omdat ze het wel snappen) er minder van wordt. Gewoon wat snelheid opgeven en de wagen hoger zetten en je bent af van het gestuiter. En dan over vuile lucht klagen terwijl hun eigen discutabele voorvleugel juist veel meer van dat soort vuile lucht genereert.

    Dit bericht is aangepast op:

  10. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    rogiogie

    Gewoon beter je best doen en niet zeuren. Anders rijd je in 2026 weer in het middenveld mee met MEC.

  11. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    M vW

    Die "Nick_Hamilton" blijkt inderdaad niet gehinderd te zijn door enige kennis, bovendien is hij blijkbaar ook een aanbidder van een coureur met het narcistisch persoonlijkheids syndroom. Dit soort mensen zijn heel gevaarlijk en de beste remedie: totaal negeren (dus niet meer reageren op zijn commentaar).

    Dit bericht is aangepast op:

  12. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    koen-raceschoen

    Je wordt niet zomaar 8x constructeur kampioen achter elkaar, ook niet met alleen een goede motor. Die kunnen echt wel een auto bouwen. Alleen 1 aspect snappen ze niks van en dat zijn die vloeren. De teams die de vloer het beste snappen staan vooraan. Mercedes weet gewoon dat ze zonder de huidige vloer weer meedoen om de knikkers. En ja het is heel schattig om te zien dat ze zo worstelen, en de regels zijn niet zomaar veranderd voor 2026. Maar als deze grondeffect-vloer blijft in 2026, dan doet Mercedes nog niet mee in dat jaar tenzij ze dan weer een raketmotor in handen hebben.

  13. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Justin Zywchyn

    Mercedes diskwalificeren 🤷...zo moeilijk is dat toch niet hé... groetjes

x
Verstappen Dankbaar Honda diep geraakt door gepassioneerde Verstappen