Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
03 d 11:07:46
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Max Verstappen

Verstappen licht al een tipje van de sluier op: "Dan zal ik er niet meer bij zijn"

Een dominant seizoen als 2023, dat zal Red Bull naar alle waarschijnlijkheid niet meer gaan meemaken. De verwachting is echter wel dat het team ook de komende jaren nog een van de sterkste zal zijn in de Formule 1. Kansen liggen er dus genoeg voor Max Verstappen om zijn toch al imposante erelijst uit te gaan breiden.

Sinds 2022 domineren Red Bull en Max Verstappen de Formule 1. Behalve de wereldtitels voor Verstappen illustreren de constructeurstitels in 2022 en 2023 dat Red Bull hét team is dat momenteel de Formule 1 in zijn greep houdt. De RB19 wordt gezien als een van de sterkste wagens ooit op de Formule 1-grid. Een combinatie van een sterk ontwikkelde wagen, voorzien van een krachtige motor van Honda.

Nog tot en met 2025 zal Red Bull rijden met een Honda-motor. Tegelijkertijd met een aantal regelwijzigingen zal Red Bull in 2026 gaan rijden met de Red Bull-powertrains, waarbij samengewerkt gaat worden met Ford. Wordt dat een moment waarop de dominantie van Red Bull zal stoppen? "Een moeilijke vraag, maar er werken honderden mensen aan dit Red Bull Powertrains-project in Milton Keynes. We willen niet op het verkeerde been worden gezet in 2026. We hopen allemaal dat het een raket wordt. We zullen zien", zegt Verstappen in gesprek met het Duitse Blick.

Verstappen rijdt al vanaf 2016 bij Red Bull en gaat in 2024 zijn negende seizoen in met het team. Hij heeft nog een contract tot en met 2028. "Ja, je kunt een positieve balans opmaken van die jaren. Ik heb er nooit aan hoeven denken om van team te veranderen."

Wat er na 2028 gaat gebeuren, dat staat nog in de sterren geschreven. Dat is nog vijf jaar weg. Laat staan hoe de sport er over tien jaar voor staat. Verstappen wil daar wel wat over zeggen tegen Blick. "Er zal dan (over tien jaar, red.) waarschijnlijk niet meer met benzine gerede worden. Onze sport wordt nu al groener en duurzamer. Maar één ding is zeker: Max Verstappen zal er niet meer zijn!", kondigt hij nu al aan.

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Hennie-1965

    Als de F1 van de verbrandingsmotoren afstapt en niet de richting van waterstof opgaat is het einde van mijn favoriete sport ingeluid, dan haak ik ook af want er bestaat al een elektrische race klasse ( treintje rijden op 1 bandensoort met bolides die eruit zien als in futuristische Xbox gaming consoles ) waar echt totaal niets aan is. Ik begrijp van één kant dat het milieu speelt maar wat willen ze nou, dat 1 generatie de schade toegebracht door 100den generaties kan herstellen ? Dan gaat de Formule 1 maar rijden met kunstmatige brandstof, maar dan 100% in de toekomst tegenover nu 50-50 ( of zoiets, kan ook 70-30 zijn ). Tegenwoordig met alle kennis die er is moet dat gerealiseerd kunnen worden, dat hoop ik tenminste !

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_ls.png

      Motorhead

      Nee dat willen ze niet, maar iemand moet beginnen. In jou woorden laten we het lekker zoals het is en heb je over een aantal jaar helemaal niets meer. Waterstof is ook een brandstof met het enige verschil dat je enkel water uitstoot. De wagens van nu rijden ook al grote delen elektrisch maar er zijn meer mogelijkheden met waterstof. Je kan hiermee ook een verbrandingsmotor voeden, is enkel minder efficient dan elektrisch.

      Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

        NTurfkruier

        De aarde heeft wat je noemt een eigen systeem om het geheel te resetten dat heet een ijstijd daar zijn er al een paar van geweest en daar zullen er nog wel een paar van komen. Het doem scenario van de politiek en millieu malloten gaat alleen maar heel veel geld kosten. Als wij in Nederland rond 2035 fossielvrij vervoeren dan heeft het grootste gedeelt van Nederland geen vervoer meer, dan openbaar vervoer. Want electrisch past niet in het net en waterstof kost nu nog €7 per kg en is niet co2 vrij dus een grijze energiebron. Dus ik zie het voorlopig niet gebeuren.

        Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Martin Mortel

        ** en is niet co2 vrij** Ik heb als docent in de klas wel eens waterstof gemaakt om dat dan in precies de juiste verhouding samen te voegen met zuurstof (dan heb je knalgas en de kids vonden dat top) Het enige wat je nodig hebt om dat te produceren is electriciteit en dat haal je dan binnen met wind en zon. Komt geen CO2 aan te pas dan.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Vince Velzen

      Kom nou toch, die 20/22 motorblokjes stellen totaal geen fukk voor. De hele show vliegt met ca 12 vrachtvliegtuigen continue de wereld rond, een deel gaat met "superschone" stookdieselschepen naar bestemming, en ter plekke zijn handenvol helicopters aanwezig. En als die 20 blokjes 14% minder uitstoten zijn we "groen". Hetzelfde als de directeur van Shell een electrische auto koopt waardoor het concern verregaand groener kan adverteren. Fool yourself.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        RubySander

        Toyota heeft een motor ontwikkelt die op ammonia loopt. 90% minder uitstoot en die ammonia halen ze b.v. uit koeienpoep. 2 problemen tegelijk aangepakt!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      KreezieKeesie

      Het is een beetje vreemd om te zeggen dat er al een elektrische raceklasse is, en er dan vanuit te gaan dat als de F1 elektrisch gaat dat ook saai treintje rijden wordt op 1 soort banden. Ik ben het met je eens dat de E-klasse een saaie bedoening is trouwens. Maar met jouw redenatie kun je ook zeggen dat er al een benzineklasse is waarin allemaal dezelfde auto's in rondjes over ovals rijden, wat ook megasaai is. De saaiheid heeft dus niets met de krachtbron te maken. Als de F1 met elektrische motoren gaat rijden blijft het een eigen klasse, met eigen regels. En verschillende bolides, verschillende banden, en wie weet zelfs verschillende bandenfabrikanten net als vroeger. Dat de F1 saai zal worden door met e-motoren te gaan rijden is complete onzin.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        MarvinJames

        Ja, dit dus. Beetje kortzichtige antwoorden. Volgens mij zit er ook een groot deel bij die vooral anti Formule-E is omdat ze geloven in de klimaatproblemen... Heeft dus weinig met het racen zelf te maken.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Pete Joar

      Ik denk dat er op het gebied van uitstoot nog wel wat kan gebeuren. Als de brandstof nog beter verbrand is dat minder schadelijk voor de omgeving. De autosport weet dat er naar ze gekeken wordt, maar alleen in enkele EU landen denkt men alles te weten.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Vroem_vroem

      Alle bruikbare toepassingen van waterstof in transport zijn uiteindelijk ook gewoon elektrisch! Er zijn nog nauwelijks praktisch toepasbare motoren die waterstof kunnen verbranden. Jammer voor je dus, jòh, maar erg veel begrijp je er dus blijkbaar niet van.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Vince Velzen

        Hm, de Hyundai Nexo of Toyota Mirai kun ook jij gewoon kopen, dacht ik. Occssion vanaf € 27.000 zie ik. Die gaan denk ik geen 320 p/u, maar praktisch toepasbaar kun je dit wel noemen. ;-)

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Vroem_vroem

        Maar zowel de Nexo èn de Mirai hebben geen verbrandingsmotor maar een fuelcell due de wateratof laat reageren met zuurstof en waar dan electriciteit mee wordt gegenereerd. Electriciteit waarop de electromotor dan weer draait. Kortom, gewoon electrische auto's dus. Overigens heeft de Hyundai ruim 150 liter tank aan boord om een actieradius van misschien 750 km mee te bereiken. Voor een F1 bolide zou voor een race van max. 300 kilometer een tank van minimaal het dubbele nodig zijn...

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Bommeldinges

    As ju zpellingscontrole gebruikt en iemant andurs laad lese kent ju vauten deruit halle die nau guwoon in du texst ztaan. Dat ztaad wad provesioneller! Ken ju daarna lekker bij de sluier gaan liggen...

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Ernesto Vos

    De F1 zal nooit meer hetzelfde zijn zonder Max Verstappen. Hoezeer Lewis snakt naar eeuwige roem, Max Verstappen heeft en zal een grotere stempel op de F1 zetten. Voor nu nog genieten zolang het duurt

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Martin Mortel

      Ik heb speciaal door deze opmerking dat hele stuk 3 keer doorgelezen maar kon ligt/licht nergens vinden. Blijkt het in de titel te zitten 😂

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        KreezieKeesie

        Nee hoor, het is licht, van oplichten....... Geen ligt dus! Er moet echter wel 'op' achter 'sluier'.....

        Dit bericht is aangepast op:

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Hamil_Ton

    Geachte @redactie, "Maar één ding is zeker: Max Verstappen zal er niet meer zijn!"" Hij zal waarschijnlijk gezegd hebben, zal er niet meer bij zijn want er niet meer zijn betekent iets heel anders.

x
Positief tegengeluid Vettel werpt blik op Red Bull: "Zeer waarschijnlijk"