Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
03 d 23:01:27
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Mercedes

Waarom Mercedes Hamilton een tweestopper liet afwerken

Lewis Hamilton kreeg op Spa-Franchorchamps de zege in de schoot geworpen door de diskwalificatie van George Russell. De Brit snapte na afloop alleen niet waarom Mercedes hem een tweestopper liet afwerken, terwijl Russell besloot om één keer binnen te komen. Teambaas Toto Wolff legt het uit.

Hamilton podium Belgium
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Na de Grand Prix van België leek er binnen Mercedes een klein relletje te ontstaan. Lewis Hamilton reed haast de gehele race aan de leiding, totdat teamgenoot George Russell besloot voor een zeldzame eenstopper te gaan. Russell hield zijn banden knap in leven en kwam een halve seconde voor Hamilton over de streep. Het zorgde voor hoofdbrekens bij Hamilton, die niet helemaal begreep waarom hij wel twee keer was binnengekomen.

Uiteindelijk zou het voor Hamilton niet meer uitmaken. De auto van Russell werd te licht bevonden bij de weging, met diskwalificatie tot gevolg. Mercedes-teambaas Toto Wolff legt wel nog even haarfijn uit waarom een tweestopper de juiste keuze was voor Hamilton.

"Ik heb met Lewis gesproken en het is oké", vertelt Wolff tegenover onder meer RacingNew365. "Als coureur overzie je niet altijd het volledige plaatje. Hij zei dat zijn banden goed waren, maar op dat moment had niemand een eenstopper op de radar. Bovendien moesten we de auto's achter ons, ik geloof dat het Oscar Piastri en Charles Leclerc waren, coveren."

Wolff wijst ook naar de andere toppers, buiten Russell. "Iedereen koos voor een tweestopper. Wat we met Lewis hebben gedaan, was absoluut de juiste keuze. George hield de banden echter goed in leven tot het einde. Daar kon je alleen niet op anticiperen, want dan hadden de andere topteams het ook wel gedaan."

Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Ontvang €50!

Praat mee!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      jan hofland

      Denk jij niet dat die wagen wordt gewogen inclusief banden? Er was teveel rubber op het circuit achtergebleven. Met een 1 stopper zou Hamilton mogelijk ook zijn gediskwalificeerd.

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Pole

    Goh, ik ben het helemaal eens met Toto. En raar dat Lewis denkt dat met zijn opmerking:" de banden zijn nog goed" zijn team hieruit moest destilleren dat een 1 stopper mogelijk was.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Sam45

      Hij heeft hier wel uitgebreider over gesproken op de boardradio. Maar logische keuze van het team met Russel hadden ze immers niks te verliezen

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Pole

        Maar niet zo concreet en doortastend als Russel. Daarnaast, waarom zou je, als je op kop ligt, overstappen op een onzekere en risicovolle tactiek?

x
GP Bahrein Verstappen mist vrije training, Red Bull bevestigt vervanger