Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 17:03:07
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Williams

Williams neemt hard besluit: Sargeant moet auto afstaan aan Albon

Williams heeft ervoor gekozen om het enige overgebleven bruikbare chassis aan Alexander Albon te geven. Het betreft dus de auto van Logan Sargeant, die de rest van het weekend uit moet zitten.

Sargeant Australia
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Een flinke tik voor Logan Sargeant. Hij moet zijn Williams afstaan aan teamgenoot Alexander Albon na diens crash in de eerste vrije training voor de GP van Australië. Dat chassis raakte onherstelbaar beschadigd en omdat Williams geen reservechassis klaar heeft, moet het team verder met maar één auto.

Even na de tweede vrije training schetste het beeld in de garage al wat eraan zat te komen. De zijde van Sargeant bleef leeg, terwijl aan de kant van Albon aan de auto werd gewerkt. En er valt ook het nodig werk te verzetten, aangezien Albon wel een motor en versnellingsbak uit zijn eigen poule dient te rijden.

En hoewel het dus Albon was die crashte, is Sargeant het slachtoffer. Teambaas James Vowles legde eerder dat die tactiek overwogen zou worden, aangezien 'elk punt het verschil kan maken tussen P6 en P10 bij de constructeurs'.

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_ln.png

    ONWYZ

    De poll is niet goed. Vanuit driver perspectief is het oneerlijk, maar er is nog een prijs te winnen, die van constructeur en dan is de wissel wel eerlijk, want als team wil je zoveel mogelijk punten pakken

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      MJ1984

      Dus het is eerlijk om de coureur die schade vrij rijd zijn auto te laten afstaan aan een coureur die al meerdere keren in Australië zijn auto afschrijft? Ik heb Albon ook wel hoger zitten als Sargeant, maar Albon komt nu weg met een domme crash terwijl hij het team miljoenen aan schade heeft bezorgd. En dat gaat hij tijdens de race echt niet terug verdienen.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_ln.png

        ONWYZ

        Maar de kans dat Albon punten pakt is groter dan de kans dat seargent punten pakt. Uiteindelijk gaat het daar om

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Cheese

      Zo veel mogelijk punten pakken? Ze pakken even veel punten met of zonder Sargeant

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Sjoerd Gersonius

    Oei, dit is wel een hele harde duw naar beneden om te verwerken voor Logan Sargeant. Hoop dat hij nu niet extreem gedemotiveerd wordt.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Achtervleugel69

    Waarom worden reacties verwijderd op dit forum? Ik zie het geregeld gebeuren dat reacties, en dan met name wat meer de negatieve in de richting van dit platform, gewoon verwijderd worden?

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Cheese

      Ze willen laten blijken dat dit een goed platform is. Maar als het moderatieteam iets ziet wat over hun gaat en het zint hun niet, dan wordt het gewoon verwijderd

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      MJ1984

      Waarschijnlijk omdat er tegenwoordig in button is geplaatst onder de reacties om feedback te geven. Dan hebben ze de zeurende reactie niet meer op het forum. Zou wel handig zijn als ze dan op die feedback reageren, maar dat blijkt voorlopig nog een stap te ver.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Atmosferic

      Ach, op het, op censuur gebaseerde, platform van concullega Motorsport.com is dat meer regel dan uitzondering. Als je daar niet in het straatje van de heilige drie-eenheid reageert (wie daar actief is weet wie dat zijn) wordt je al doodleuk gebanned door de moderator. Vervolgens worden je reacties daar voor het plaatsen beoordeeld, dus kritiek op de website of het moderatiegedrag wordt er niet eens geplaatst. Voor een gesprek staat men daar ook niet open. Men laat ook rustig 2 dagen niks door het filter, zodat je aan geen enkele discussie echt kan deelnemen. Dan is het hier nog redelijk vrij en toegankelijk. In mijn optiek horen moderators mee te doen in de discussies en zich af en toe eens te laten zien. Daarmee werden vroeger op de dedicated forums de discussies een stuk aangenamer en vriendelijker... misschien een tip voor hier...

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Gasd’rop

    Volstrekt logische beslissing om je beste coureur in de enige beschikbare auto te zetten

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Grauw

    Ik kan me zo voorstellen dat de persoonlijke sponsors van Sargeant die vele miljoenen neertellen voor dat zitje hier niet blij mee zijn. Ik persoonlijk zou het standpunt innemen dat als Sargeant geen gebruik kan maken van het door de sponsors betaalde stoeltje enkel en alleen omdat het team verzaakt een reserve chassis mee te nemen dat dan de sponsoring per direct beëindigd zou worden.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    JL52

    Aan de ene kant snap ik het wel een beetje, Albon is immers de onbetwiste eerste rijder van het team. Maar om nu Sargeant te straffen wegens iets waar hij niet eens debet aan is, vind ik eigenlijk te erg voor woorden. Ik had Sargeant de kans gegeven om te laten zien wat hij kan zonder de mentale druk van zijn teamgenoot

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Atmosferic

    oei, dit is wel echt een verkeerde keuze van het team... Vowles haalt hiermee alvast de memes in huis.... Nou rijdt Sargeant niet als snelste rond, maar hij houdt em voorlopig wel uit de muur...

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    flac

    Uit de reacties begrijp ik dat vele van de F1 fans nog steeds het doel van F1 niet begrijpen. Het is in de eerste plaats een constructeurskampioenschap, daar komen de $$$ vandaan. Het is dus logisch dat je je kansen op deze manier maximaliseert als je maar een auto hebt.

x
Live Reacties na McLaren-dominantie en P4 Verstappen in kwalificatie GP België 2025