Ferrari speelde in de ogen van Martin Brundle een slim spelletje in de straten van Singapore. "Charles Leclerc hield het veld keurig op, waardoor de mannen achter hem geen window wisten te vinden voor een veilige pitstop", aldus de Brit in zijn vaste column na de race. "Wat me echter verbaasde is dat Mercedes en Red Bull daar zo makkelijk in meegingen. Waarom probeerden ze niet met één auto van elk team de druk er bij Leclerc vol op te zetten? De vele gevechten in het middenveld toonden immers aan dat het mogelijk was om dichtbij elkaar te rijden en om überhaupt met elkaar te knokken." "Na die pitstops lieten de coureurs van de topteams bovendien zien dat inhalen prima mogelijk was. Natuurlijk, ze stonden op verser rubber en beschikten over de snellere auto's, maar toch. Ik had tijdens de Grand Prix van Singapore een beetje het gevoel dat iedereen qua strategie een computermodel volgde, in plaats van dat men op een eigen plan broedde." Doordat de topteams na hun pitstops terugvielen tot in het middenveld (iets wat normaal gesproken niet gebeurt) kregen we volgens Brundle een voorproefje van wat ons volgend jaar eventueel met experimentele sprintraces en reversed grids te wachten staat: "Coureurs als Leclerc, Vettel, Verstappen en Hamilton moesten zich opeens allemaal op eigen kracht een weg naar voren zien te banen."
Meest gelezen