Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
04 d 00:48:21
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Ferrari

Ferrari-coureurs sneren naar elkaar: "Hij klaagt teveel!"

Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz kwamen elkaar tijdens de openingsfase van de Grand Prix van Spanje vaker tegen dan hen lief was en na afloop van de race lieten ze duidelijk merken dat ze de acties van de ander niet konden waarderen.

Leclerc Sainz race Spain
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Ferrari kwam er tijdens de Grand Prix van Spanje niet aan te pas en dat zorgde voor frustratie bij de Italiaanse renstal. Tot overmaat van ramp maakten Charles Leclerc en Carlos Sainz ook nog licht contact in de openingsfase van de race toen de een de ander buitenlangs in probeerde te halen. Sainz moest vervolgens eieren voor zijn geld kiezen door kort buiten de baan verder te rijden. Na afloop was er wel wat irritatie. 

Leclerc gaf Sainz uiteindelijk bij Sky Sports de schuld, want volgens de Monegask reed zijn teamgenoot tegen hem aan toen ze zij aan zij gingen. "We bespraken voorafgaand aan de race al dat we de banden allebei zoveel mogelijk moesten sparen. We weten hoe belangrijk bocht veertien bijvoorbeeld is om dat te kunnen doen, dus daar maakte ik gebruik van. Maar Sainz spaarde zijn banden daar niet en hij maakte dus gebruik van mijn tactiek om me in te halen. Dat was echt heel jammer, want daardoor keken we tegen een achterstand aan en moest ik ook nog eens verder met een beschadigde voorvleugel."

"De schade bleef gelukkig beperkt, maar alles maakt uiteindelijk verschil als je bijvoorbeeld ziet hoe dicht ik uiteindelijk nog bij George Russell wist te komen aan het einde van de race. Ik zou zelf nooit zo overdreven reageren. Het was zijn thuisrace en dat is automatisch een belangrijk moment in zijn carrière, dus hij zal vast hartstikke gemotiveerd zijn geweest om iets spectaculairs neer te zetten. Ik denk niet dat ik de juiste persoon was om zoiets bij te proberen, maar dat is oké. Ik denk dat hij, als hij de beelden terugkijkt, vast wel zal begrijpen dat ik aan de binnenkant zat en dat hij op dat moment niet in kon sturen."

Sainz was het daarentegen niet eens met de mening van zijn teamgenoot, want de Spanjaard vindt juist dat Leclerc te veel zeurt na afloop van een race. "Ik vind gewoon dat hij na afloop van een race te veel en te vaak klaagt over dingen. Ik was op dat moment bezig met een aanval, want wij reden op een nieuwe set zachte banden terwijl Mercedes op gebruikte banden reed. We moesten in de eerste ronden wel in de aanval gaan in een poging de Mercedes-coureurs in te halen, want daar hadden we het voor de race al over gehad. Ik ging daardoor voorbij aan Leclerc, maar ik weet niet of hij een fout maakte of dat hij gewoon iets te hard van stapel liep."

De Spanjaard gaf na afloop echter wel toe dat zijn agressieve strategie in de beginfase uiteindelijk niet zo gunstig uitpakte als gehoopt. "Ik ging Hamilton nog voorbij en had Russell ook bijna te pakken voor de pitstops, maar ik denk dat ik daar vooral aan het testen was wat je als coureur nodig hebt op die baan. Leclerc koos er uiteindelijk voor om wat meer te managen en dat betaalde zich uiteindelijk wel uit, want hij versloeg me dus met een andere strategie. Ik koos dus voor die agressieve aanpak, maar dat leverde niets op. Russell en ik waren aan het einde te langzaam op onze harde banden, terwijl de jongens op de zachte banden een stuk sneller waren."

Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Ontvang €50!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    F1-lover

    Ik snap dat emoties hoog kunnen oplopen, maar hier vindt ik Leclerc wel één grens gepasseerd heeft door zijn teamgenoot af te kafferen in de pers terwijl zelf Vasseur zei dat er niks aan de hand was. Oké, het botert niet tussen de twee coureurs maar het laagste wat je kan doen is je zo minachtig uiten in de media naar je teamgenoot. Als echte coureur vecht je het op de baan uit, niet in de media. Ook vond ik het laag van Leclerc om Sainz te confronteren in bijzijn van alle andere coureurs en reporters. Als Leclerc zijn emoties kwijt wilt, doe dat dan achter de schermen bij een team meeting of neem Sainz mee naar een garage box of een motorhome of een hospitality en confronteer hem daar. Echt, Leclerc heeft dit teleurstellend afgehandeld na de race en ik ben niet de enige die dit vindt want de Socials van Ferrari stromen vol met kritiek op Leclerc.

x
GP Bahrein Verstappen mist vrije training, Red Bull bevestigt vervanger