Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Red Bull Racing

Hoofdengineer Red Bull met gemengde gevoelens na podium Verstappen: "Tot nu toe vrij matig"

Max Verstappen kwam als tweede over de streep in Singapore. Hoofdengineer Paul Monaghan houdt gemengde gevoelens over aan het GP-weekend.

Verstappen race Singapore
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Vooraf waren de verwachtingen niet hooggespannen, maar Max Verstappen en Red Bull kenden eigenlijk een zeer sterk weekend in Singapore. Alleen George Russell was zowel in de kwalificatie als in de race een maatje te groot voor de Nederlander, die knap Lando Norris achter zich wist te houden. Verstappen kampte weliswaar met enkele problemen, maar kwam toch als tweede over de streep.

Toch blijft hoofdengineer Paul Monaghan met gemengde gevoelens achter na het GP-weekend in Singapore. De Brit laat weten dat er mogelijk meer in had gezeten, maar benadrukt tegelijkertijd dat Red Bull tevreden mag zijn met de prestaties van de RB21.

"Het zou ontzettend respectloos zijn tegenover alle andere teams in de paddock als ik nu zou zeggen dat we volledig ontevreden zijn", vertelt Monaghan in de podcast The Inside Track. "We hebben misschien een mogelijke overwinning laten liggen, maar we hadden misschien ook de auto kunnen verbeteren." 

Gemengde gevoelens

Monaghan vindt dat echter niet de doorslaggevende factor. "Dat geldt natuurlijk ook voor Mercedes; zij hadden achteraf gezien ook verbeteringen kunnen doorvoeren. Hetzelfde geldt voor McLaren; ook zij hadden, met de kennis van nu, hun auto kunnen verbeteren."

Bij Red Bull heersen er dus gemengde gevoelens. "De laatste keer dat we op een circuit met veel downforce reden was in Zandvoort, en tot nu toe waren we, als ik het me goed herinner, vrij matig. Zonder de safety cars was het gat toen pijnlijk groot geweest."

"Dus om in Singapore competitief te zijn, mee te doen om de poleposition, tweede te worden, wat problemen in de race te hebben, en Lando achter je te houden terwijl ik vanaf de slechtere kant van de grid startte. Ja, teleurgesteld, maar toch ook tevreden", sluit Monaghan af.

Praat mee!

x
Exclusief Red Bull Technisch directeur baalt van gemiste kans Verstappen: "Niet agressief genoeg"