Het was een opvallend moment tijdens de huldigingsceremonie van de GP van de Verenigde Staten. Terwijl Max Verstappen zijn trofee in ontvangst nam na zijn zege, klonk er vanuit het publiek flink wat boegeroep. Vermoedelijk van Mexicaanse fans van Verstappens teamgenoot Sergio Perez. Teambaas Christian Horner deed er na de race luchtig over: "Ik verwacht niet dat Max het allerhartelijkste ontvangst zal krijgen in Mexico", zei hij tegen onder meer RacingNews365.
Ook gaf hij aan dat, mocht het zover komen dat Mexicaanse fans Verstappen gaan uitjouwen, het weinig effect zal hebben op de Nederlander. Desondanks komt Red Bull nu toch met een ingrijpende maatregel om de veiligheid van Verstappen te waarborgen rondom de GP van Mexico. Verstappen zal gedurende het raceweekend vergezeld worden door twee bodyguards. "Max wil dat eigenlijk niet en is ontspannen. Maar wij hebben de verantwoordelijkheid voor hem. Daarom willen we het gewoon veilig spelen", meldde Red Bull-adviseur Helmut Marko aan F1-Insider.
Eerder deze week riep Sergio Perez zelf al de Mexicaanse fans op om te juichen voor het hele team van Red Bull en niet alleen voor hem. In het verleden heeft de vader van Sergio Perez al vaker geroepen dat Verstappen in het team van Red Bull bevoordeeld wordt ten opzichte van zijn zoon. Ook vorig jaar werd Verstappen in Mexico al begeleid door enkele bodyguards.
Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Mexico 2023 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!
Debbydebby
Werd mede mogelijk gemaakt door papa perez,en bedankt hè.
Martin Mortel
Is toch diep triest dat het überhaupt nodig is?
Shadow771
En toch denk ik dat ze er soms niet helemaal naast zitten. Bijv hoe max zeer bevoordeeld werd qua strategy in Zandvoort deed ook wel flink wat wenkbrouwen fronzen. En vergeet niet wat er gebeurde op het laatste ronde in Brazilië GP 2022. (bekijk dit ff zonder orangje bril)
F1Buzz
Wat had perez ermee op geschoten als max flink op de rem had moeten trappen om perez voor te laten? Hij zou als nog in ab voor lec moeten finishen ongeacht wat er in brazillie was gebeurt. Red bull had het ook moeten weten en het nooit aan max moeten vragen.
Realiste
Dus? Hoe dan ook , dit is belachelijk, dit hoort niet, bodyguards omdat je het beter doet als de ander? Laat ik het zo zeggen, Perez is oké maar hij laat zich teveel opjutten door zijn vader, daar ging het dus fout, een enorme druk lag op zijn schouders om goed te kunnen presteren.
Smitangel_
@Realiste, 'Pérez is oké', zeg jij, 'maar hij laat zich teveel opjutten door zijn vader'. Dat mag dan zo zijn, maar dat is geen excuus. Pérez kan zijn vader best vertellen: 'Tot zover, en niet verder.' Niet enkel Pérez wordt in meer of mindere mate, beïnvloed door Pa, Ma, en wie ook allemaal rondom hem. Dat geldt voor alle coureurs. Hoe een coureur daar mee omgaat is aan hemzelf. Dus..wat dát betreft vind ik Pérez 'niet' oké'. Je láát je opjutten of niet. Simpel zat.
Genkkolderbos
Hier is verplicht orangje bril op te doen en Perez moest en moet 2 rijder worden redbull dacht dat Perez nooit zo dicht kwam begin van het jaar
AndaleAribba
Het is inderdaad een logisch gevolg van de familie Perez! Niet alleen Checo zijn aanhoudende verwijten naar RB over "hun" falen, zodra hij weer gigantisch in de fout ging. Plus blijvend roepen dat hij genoeg talenten heeft om Verstappen te kunnen verslaan. Alsof tegenslag en weinig consideraties van RB aan zijn talenten de grootste oorzaken zijn dat hij nu niet op de eerste plek staat. Maar ook van zijn vader die nog meer anti Verstappen gevoelens heeft losgemaakt in Mexico door als een blinde roeptoeter te verkondigen dat Max een veel betere afstelling, motor enzovoort krijgt wat ook specifiek op zijn rijstijl is aangepast. Zijn liefdevolle zoonlief moet het met veel minder doen! Zoiets valt in Mexico gemakkelijk heel slecht wat misschien te maken heeft met een geschiedenis van eeuwen lang onderdrukking en uitbuiting van de VS, Frankrijk, Spanje en in de ‘Peonage’ van hun eigen regering gezeten heeft. Ik zou vanuit de RB organisatie Perez daar ook veel meer over aanspreken. Geeft het raceteam maar ook het merk Red Bull mondiaal geen goede corporate image mee.
Justin Baldew
Ik denk dat het meer komt door Interlagos 2022. Die Mexicanen zijn erg rancuneus (net als de Max fans over Silverstone 2021)
Broodkogel
Eigenlijk te gek voor woorden dat het bepaalde grand prix’s deze kant op gaan. Ik wil niet arrogant doen maar de Mexicanen kunnen een voorbeeld nemen aan de Nederlanders. Kijk Zandvoort maar, een waar feest voor iedereen
Berry1981
"een voorbeeld nemen aan de Nederlanders" Kan me nog een race herinneren in Oosterrijk waar deze Nederlanders zich extreem hebben misdragen, of zijn we dat alweer vergeten?
Martin Mortel
@Berry1981 Dat zeg je nu wel, maar was jij erbij of heb je het alleen maar van "horen zeggen"? Ik was er wel bij en heb zowel op de tribunes als ook in de fanzone etc. er toen helemaal niets van meegekregen. Ik wil nu niet zeggen dat er dan ook niets gebeurd is, maar zo groot als het hier en daar gemaakt is was het zeker niet.
Viper-0131
Ik was bij die race aanwezig en heb geen ongeregeldheden gezien, ook op tv beelden achteraf geen rare dingen gezien. Er zullen best een paar idioten zich misdragen hebben, maar nou niet even alle Nederlanders over 1 kam scheren aub.
MdGL
Sterker nog, er zijn verhalen dat het juist engelsen waren, in oranje/Verstappen kleding die de boel op stelten zetten.
RubySander
Ja, zoals lastig vallen van vrouwen, slopen van reclameborden en al die verboden rookbommen (die ook op de baan terecht kwamen) Echt een waar feest voor iedereen vergeleken met wat boe geroep van een groepje fans. Misschien is het boe geroep allemaal wel gericht op Helmut Marko vanwege zijn opmerking over Mexicanen, en minder om Verstappen.
haj-van-der-weide#62658
Overdrijven is een vak waarvoor jij kennelijk flink hebt doorgeleerd. A) het waren geen rookbommen maar fakkels en die waren toen nog niet verboden. Lastig vallen van vrouwen is relatief. Er waren er twee die dat alleen maar riepen om zo in de pits te kunnen komen. Verder zijn er geen Nederlanders opgepakt. Maar ja, met die woke-cultuur vandaag de dag ben je al gauw vrouwonvriendelijke en/of een crimineel. Slopen van reclameborden waren er precies twee en niet eens zeker dat die door Nederlanders gesloopt waren. De daders zijn nl nooit gepakt. En in Mexico zullen er andere signalen zijn. Alleen voor boe roepen gaat RBR echt geen bodygards inhuren. Tot slot, als het gtegen Marko gericht is ga je geen Boe roepen tijdens het Nederlandse volkslied maar tijdens het Oostenrijkse volkslied. Zo, nou jij weer.....of ben je nu uitgeluld?
MdGL
Die fakkels waren toen nog niet verboden. In Italië (Monza) stond de lucht ook vol met rook van fakkels (tricolore) afgestoken door de italiaanse fans. Die reclameborden worden aan het eind vh weekend weggegooid. Het gebeurt vaker dat deze worden meegenomen (bezoek eens een buitenlands GP waarbij de fans na de race het circuit op mogen). Wat betreft die vrouwen die waren lastiggevallen, daar doen verschillende verhalen te ronde. O.a. dat zij het hadden overdreven om zo de paddock binnen te kunnen komen.
RubySander
Hoogstaande reacties weer 👍👍. Haj en peter dirkx, niet boos worden hoor dat is een teken van zwakte....
Erwin_B
Nederlanders kunnen zich gedragen, maar soms schaam ik me echt voor het gedrag van velen zogenaamde fans. Sorry hoor, maar laten wij vooral op ons zelf letten en het goede voorbeeld geven en blijven geven.
Broodkogel
Ik snap wat je bedoeld. Fans zijn ergens fan van en fans die zich misdragen of niet goed uitlaten moeten we ons afvragen of dat wel echte fans zijn. Kijk ik ben Max Verstappen fan maar dat wil niet zeggen dat ik bijvoorbeeld een Lewis Hamilton veroordeel dat is niet fair. Hij kan ook nog een fantastisch potje racen. En ook daar kan ik van genieten. Wat ik al zo vaak in Thialf heb gezien dat ze voor iedereen juichen zie ik ook in Zandvoort. Dat is iets waar we als Nederlanders trots op moeten zijn en koesteren. En gelukkig zijn die zogenaamde fans hier vaak in de minderheid. Maar ik veroordeel deze gasten net als jij ook. Moeten we niet hebben
Dit bericht is aangepast op:
Erwin_B
@Broodkogel Helemaal mee eens. Een mooie actie is een mooie actie en wie die maakt, maakt voor de actie niet uit. Gewoon genieten.
Pascale
Nederlanders zijn wel zeer enthousiaste fans en misschien wel verhoudingsgewijs met grootste getale aanwezig. Maar Nl zijn ook nuchter. En zoals bv in Singapore, is het misschien even vloeken en tieren, maar daarna wordt toch ook weer een feestje gemaakt. Van de keren dat ik in Mexico geweest ben, heb ik de Mexicanen als een op bepaalde manier relaxed volk ( mañana, mañana) leren kennen, maar vooral ook een zeer temperamentvol volk, die trots op hun land zijn. Toen wij als toerist eens in een restaurant gingen eten, zaten een stukje verder 4 man te kaarten. De emoties liepen zo op, dat ik dacht dat het knallende ruzie werd, waarbij ook stoelen omver vlogen. Ik heb aan personeel gevraagd of we wel veilig nog konden blijven en ober moest lachen. Even later was weer zeer luidruchtig plezier dat ik een beetje geschrokken was. En heel toevallig begon toen voetbalwedstrijd Mexico - Nederland. Al gauw werd weer flink gevloekt en boe geroepen. Maar toen wij dit omgedraaid ook deden als 2 Nl tussen intussen een hele groep Mexicanen, vonden ze dit alleen maar geweldig. Ik geef niks om voetbal, maar het was een geweldige ervaring. Ze bedankten ons zelfs, dat we samen gekeken hadden en excuseerden zich dat ze verbaal zo tekeergingen. Nu zal Checo zeker hun held zijn en ik had ook vervelend onderbuikgevoel ivm veiligheid Max, dus ik ben blij met de bodyguards. Maar ik weet ook dat een klein deel echt na Brazilië een bloedhekel aan Max heeft, maar de meute gaat op dat moment mee he
Formus
De wereld is echt helemaal gek geworden..... Enkel omdat een teamgenoot beter is dan je landgenoot. Bizar.
Dit bericht is aangepast op:
Martin Mortel
@Formus Je hebt gelijk, de wereld is van het padje, maar helaas zie je dat ook zeer duidelijk terug op social media. Heel veel ellende wordt daardoor veroorzaakt. Als je een beetje de moeite neemt dan kan je op elk fora ( ja ook hier) dagelijks wel reacties vinden die te triest zijn voor woorden.
Chiu
In en in triest dat rijden in een dergelijk land met zo’n schare “fans” deze maatregelen nodig zijn. Het moet niet gekker worden. Is weer een afbreuk aan deze geweldige sport die door velen wordt omarmt.
Dit bericht is aangepast op:
Niki_Lada
En de kosten ervan worden ingehouden op het salaris van Checo. Die zou zich immers richting zijn "fans" kunnen uitspreken waardoor het allemaal niet zo geëscaleerd zou zijn.
Lottie95
Ja afgunst doet pijn. Er hoefd maar één malloot aanwezig te zijn . Goede zaak van Red Bull voor de veiligheid van Max 👍
BMW_P85_V10
1 malloot met een pistool en je hebt aan 10 bodygards ook niet genoeg.
NTurfkruier
Mexico met hun drugsbazen op alle niveau's in de Mexicaanse maatschappij heeft zat malloten rondlopen met wapens.
CarolaA69
Goed dat Red Bull dit doet, maar heel triestig dat het nodig is. Alleen maar omdat Max van zijn sport houdt en er verdomd goed in is.
F1fan-1963
Had ik al verwacht en heel verstandig.
Roel de Lange
Perez moet eens laten zien dat hij een echte team-player is door het op te nemen voor Max. Tot nog toe met geen woord gerept over het boegeroep van zijn eigen "Fans", karakterloos mannetje met veel lawaai maar weinig wol. Wordt tijd dat hij zich eens als een echte man gaat gedragen en niet het jongetje van pappie!
G.P.
Het ergste is eigenlijk dat RB dit laat gebeuren. Er moet dan wel zo verschrikkelijk veel geld verdient worden met Checco in je team, dat je dit toestaat. Ik zou Checco hier als team op aan spreken, sterker nog als je dit blijft goedkeuren, kunnen we niks anders als je contract ontbinden, omdat je zorgt voor een onveilige werkomgeving.
Dit bericht is aangepast op:
Chiu
De spijker op zijn kop 👍
Redroy69
Het is te triest voor woorden dat dit nodig is maar wat ik helemaal niet begrijp is Checo. Hoe kan het zijn dat hij zich niet uitspreekt tegenover zijn "fans" dat dit niet acceptable is. Ik heb op geen enkele site een afkeurende reactie van zijn kant gelezen. Ik vind dat ook RB hierin faalt. Het lijkt me toch niet goed voor het merk RB dat dit onsportieve gedrag positief is voor de blikjes verkoop. Zij hebben dus een taak om Checo met zijn fans te laten spreken. Hij is het gezicht voor RB in Mexico
raindust
ik lees op GPfans dat Perez weldegelijk de Mexicaanse fans heeft opgeroepen om normaal te doen. Dat was voordat het nieuws over de bodyguards bekend was. Dit zou RN365 @redactie moeten factchecken en zou netjes zijn om dat dan iig te melden. Tenzij dat niet bewust wordt gedaan om het vuurtje hier aan te wakkeren. Daarnaast doet de FIA ook een oproep aan de mexicaanse fans.
Jeroen1978
Niet alleen vermeld bij GPfans, ook hier op de site wordt vermeld dat Perez het Mexicaanse publiek aanmoedigt om achter het hele RB team te gaan staan en niet alleen achter hem. Alleen vind ik wel dat PER zich duidelijker mag uitspreken tegen die 'fans' die ervoor zorgen dat VER deze beveiliging nodig. Het is hier vaker aangegeven, het is te triest voor woorden dat dit nodig is.
raindust
@Jeroen1978 , ah. dat heb ik dat gemist. ik dacht dat ik bij was. het zou 'm idd sieren als hij er een post aan wijdt op zn social media.
Tee de Haan
Sergio zit hier in een spagaat. Aan de ene kant zijn werkgever RBR waar zijn fans tegen zijn teamgenoot een hetze aan het voeren zijn, gevoed door mede zijn eigen vader. aan de andere kant zijn vader een politiek figuur met een uitgesproken mening die al menig vat olie op het vuur heeft gegooid om maar publiciteit te genereren. Als Sergio zich uitspreekt tegen zijn fans die mede door zijn vader er vol van overtuigd zijn dat Sergio wereldkampioen was geworden als RBR Max niet had "voorgetrokken" dan spreekt hij zich in principe uit tegen zijn eigen vader. Dat is iets wat hij natuurlijk niet zo makkelijk kan doen (ook wel een beetje begrijpelijk i.v.m. de familiebetrekkingen tijdens het kerstdiner) Daarnaast denk ik dat Sergio ook al wel vermoed / weet dat hij volgend jaar niet meer in de Red-Bull zit en hij zich ook niet zo druk meer maakt wat er bij RBR over hem gevonden word omdat hij geen standpunt inneemt. Voor mij een teken aan de wand dat RBR en Sergio stilletjes al afscheid van elkaar hebben genomen.
Pascale
Checo heeft uitgesproken dat ze alleen zodra het vizier van de helm dichtgaat, ieder wil winnen, maar buiten de baan dat zowel Max en hemzelf samen met de andere coureurs kunnen opschieten. En dat hij het uitfluiten en joelen disrespect vond voor alle coureurs en dat dit not done was. Maar hij zou zeker een statement maken door bv te zeggen bij activiteiten rondom de GP, van als jullie joelen is het meteen afgelopen. Dan gaat niet alleen Max naar binnen, maar ik ook, want we zijn 1 team
F1Buzz
Ik hoop toch wel op perez zijn kosten.immers is hij en zijn familie hier verantwoordelijk voor
TachtigTammo
Jammer dat het zo moet maar ik ben blij dat Max en Helmut beschermd gaan worden want dit was mijn grootste zorg. Misschien is het beter dat Otis de Autodromo Hermanos Rodriguez aan doet, even een jaartje stoom afblazen lijkt mij hier wel op z'n plaats. Vreemd dat het aantal bodyguards wordt genoemd, op basis van de foto?, ik denk nl. dat het er meer zijn. Ik wist overigens niet dat hij vorig jaar ook al beschermd werd.
Dit bericht is aangepast op:
Bart B
Perez vindt het blijkbaar allemaal wel prima. Zegt nog meer over zijn persoonlijkheid. Ik zal blij zijn als zijn tijd bij Red Bull er op zit. Max moet hem zondag maar weer sportief op zijn plaats zetten.
Kwasimodo46
Ik snap wel dat die Amerikanen op Trump stemmen en een muur willen. Gezellig volk die Mexicanen
RubySander
Een heel land wegzetten om een paar mensen die boe roepen is wel heel extreem, vind je ook niet?
peter dirkx
Als je geen mexicaan persoonlijk kent, kun je ze het beste allemaal over een kam scheren.
Jeroen1978
Ben het met je eens, het is een hele rare (politieke) reactie die hier totaal niks toevoegt. Een heel volk over 1 kam scheren? Dit betekent dus wat er vorig jaar in Oostenrijk is gebeurd door een paar onverlaten in oranje shirts, dit heel het Nederlandse volk aan te rekenen is??
tinus tussengas
dit gebeurd toch ook met het Nederlandse volk door Hamilton en Perez fans, alleen wij bedreigen ze niet met de dood.
mjv70
Die muur stond er al tijdens bewind van Obama. Het is dus helemaal geen muur van Trump.
HerrieSnel
Die mexicanen hebben niks anders heh…
Tesla
In en in triest dat het zo moet, in tegenstelling tot voetal waren de fans van alle teams een hele grote familie met vrijwel geen incidenten, als dit de voorbode is voor de toekomst, schaf dan de F1 maar af, met dank aan de familie Perez.
CJEM33VER
Werkelijk een verdrietig makend artikel. De wereld staat in brand en nu staat zelfs de veiligheid van een sporter op het spel. Echt triest. Simply sadly zoals Max zou zeggen (denk ik)
Omacis1961
Hoe verschrikkelijk is dit in een sport? En die.perez is nog eens trots op zijn fans ook zoals hij altijd zegt. Gatverdamme! Maak eens een statement perez naar dje aanhang van jou.
F1Buzz
Zo is dat cis. Maar is de enige manier om max te pakken denkt hij.
Latino
Weg Perez weg bodyguards... it's a simple...
Omacis1961
Juist zo is dat. En gaat gebeuren ook. Ze gooien eigen glazen in.
F1fan-1963
De foto bij dit artikel is overigens van vorig jaar.
RubySander
Dus eigenlijk niets nieuws
F1fan-1963
Ik heb inmiddels de eerste foto gezien met Max Verstappen omringd door drie stevige kerels in Red Bull-outfit, dus Red Bull neemt de bedreigingen aan het adres van Max zeer serieus en dat is maar goed ook.
TinyTim
Het mag duidelijk zijn. Max is sinds 2016 bij Red Bull en heeft daarbij ook bijgedragen aan de ontwikkeling van de snelle bolide zoals die nu is. Checo zal 2024 niet meer rijden voor RB, daar heeft hij en papa Perez wel voor gezorgd. Misschien als zijn 2e plek is veilig gesteld, gooien ze hem al uit de Red Bull. En dat heeft hij allemaal aan zichzelf en zijn vader te danken. Het is ook bespottelijk hoe Perez reageert op de behandeling van zijn teamgenoot. Ronduit asociaal en hij verdient het om zo snel mogelijk uit dat team geknikkerd te worden.
V8-Power R730
Blijkt dus dat Mexico geen F1 fans heeft, dus kan de GP van Mexico wel van de kalender af. Zullen ze het niet mee eens zijn, maar het is de enige straf die zij verdienen.
F1_genieter
Hebben we nu te maken met voetbal(suporters). Ik zie Vettel nog rommel opruimen op Silverstoon. Respect. Loop 30 jaar geleden nog tussen schumi, senna in Duitsland. Waar zijn we mee bezig.
RubySander
Helaas wel F1 genieter, zowel op de circuits als op sites als deze. Een andere mening of voorkeur wordt niet getolereerd en loopt snel uit in schelden of erger.
Arjan Mulder
Triest dat het nu ook al zo moet gaan in die sport. Max heeft het zelf verdiend en Perez heeft het zelf verprutst dus waarom een haat tegen Verstappen van de Mexicanen. Gewoon zondag afscheid nemen van die loser en een andere coureur op het stoeltje naast Max
NTurfkruier
Fia gaat over veiligheid van alle drivers, dus als er rotzooi ontstaat dan is een een gepaste oplossing GP Mexico van de kalender halen 2024. En de race 2023 annuleren.
Dit bericht is aangepast op:
mjv70
Drivers? Coureurs zeggen we in goed Nederlands!
NTurfkruier
Bestaat er nog "goed" Nederlands, onze taal is doorspekt met buitenlandse termen, en namen. Nederlands is een "levende" taal dus aan veranderingen onderhevig. Driver, Drivers is in de sport al een poosje geïmplementeerd in onze taal.
Racetrack
@NTurfkruier We zeggen Coureur zoals we de race een Grand Prix noemen. Het zijn de Britten die Driver zeggen omdat ze het woord Coureur niet kunnen uitspreken.
Dit bericht is aangepast op:
RubySander
En het zijn Franse woorden @racetrack
mjv70
Driver is niet ingeburgerd hoor. Op Wikipedia kom je dat woord niet tegen en in het beroemde Groene Boekje met woorden van de Nederlandse taal zul je driver toch ook echt niet vinden.
Dit bericht is aangepast op:
NTurfkruier
@mjv70 "Drivers is in de sport al een poosje geïmplementeerd in onze taal." Driver wordt al langer gebruikt in de golfsport dan heb ik het niet eens over de digitale wereld waar een driver gemeengoed is. hoe bedoel je dat driver niet is ingeburgerd!
Dit bericht is aangepast op:
mjv70
Man, je leeft in een andere wereld. We hebben het hier niet over golf. Nederlanders moeten hun taal wat meer waarderen, de Vlamingen Dorn dat duidelijk beter. Drivers is ingeburgerd bij golf, jammer dan, in de autosport is dit niet het geval. Ik volg Formule 1 overigens pas 39 jaar....
NTurfkruier
@mvj70 Coureur is goed Nederlands in uw boek misschien al 39 jaar zoals @RubySander al duidelijk maakte is coureur uit het Frans ingeburgerd, Als ik in een zin driver zeg en u in een zin coureur zegt weten we beide wat we bedoelen als we de zin lezen. Nederlands is een communicatie middel, waar de ontvanger bepaald wat hij leest, en begrijpt. Als je echt Nederlands wil mieren....ken dan wordt het een wedstrijdvoertuigbestuurder, ofzo iets
mjv70
@NTurfkruier Dan zou ik gewoon rijder zeggen hahahaha. Ik vind coureur sowieso beter dan driver. Driver geeft meer de verloedering der Nederlandse taal weer, u begrijpt best wat ik bedoel. Te pas en te onpas worden tegenwoordig Engelse woorden gebruikt die niet noodzakelijk zijn. Yesssss bijvoorbeeld vind ik zelf super irritant, shinen is nog erger: een Engels woord en daar dan een Nederlands werkwoord van maken. Geniet van de Grand Prix dit weekeinde!
Alien81
Jaarlijks 14k + mensen die spoorloos verdwijnen. En vaak dood worden teruggevonden. Als je naar de bank gaat krijg je standaard een lening als je aangeeft dat je kind of familielid is ontvoerd.. Gek land met al die drugskartels..
Nemesh64
Suggestie: De kosten van deze bodyguards van het salaris van Perez afhalen.
BMW_P85_V10
Wat dacht je van de promotor in Mexico.
peter dirkx
Dat wordt meestal op het eind van het seizoen verrekend. En ik denk dat Sjekkoo dan geen salaris meer heeft.
Kuijer
Gewoon Mexico van de kalender.
Chico1965
Als dit zou gebeuren, zouden ze vanaf 2024 NOOIT meer moeten racen in Mexico.
peter dirkx
Formule 1 begint op een voetbal wedstrijd te lijken. Compleet met hooligans en bodyguards. Het moet niet gekker worden.
Dit bericht is aangepast op:
Omacis1961
Ja heel jammer inderdaad.
Karrenmaar
Het is heel normaal dat topsporters bij wedstrijden bescherming krijgen. Kijk naar tennis, basketball, etc. De F1 loopt hier flink achter op de rest. Er zijn altijd een paar gekken, altijd al zo geweest, better safe than sorry.
RvB64
Het lijkt er toch wel sterk op dat Perez ook met bodyguards loopt, als je naar de achtergrond kijkt ;)
Maximinima
Is toch te gek voor woorden dat een F1 coureur met Bodygards moet rondlopen. Formule 1 fans/liefhebbers gedragen zich. Die doen dit niet. Dit zijn relschoppers die menen dat ze interessant moeten doen. En het ergste is dat ze ook nog een platform krijgen. Hoop dat alles fatsoenlijk verloopt in Mexico, en zo niet dan moeten de FIA en organisatie van Mexico een juist en verantwoord besluit gaan nemen voor de toekomstige F1 races in dit land.
Dit bericht is aangepast op:
Bernd007
Max wordt gediscrimineerd. Toch ?
mjv70
Sociale media? ANTI sociale media is hier mede verantwoordelijk voor. De mensen zijn door anti sociale media niet sociaal meer... Triest
F1Lin70
Te zot voor woorden! De aanstichter van die haat is die o zo goedlachse papa Perez. Ik snap niet dat de mensen niet dwars door die nep mentaliteit heen kijken. En dit is niet de eerste keer dat een teamgenoot van Perez extra beveiliging moet hebben. Dat was ook met Ocon 2019, die doodsbedreigingen kreeg van die “geweldige” Perez fans.
RacingFan
Dit is natuurlijk waanzin ten top. Een sport voor miljoenen verzieken door een paar lager opgeleide Mexicanen. Gewoon winnen en die Mexicaan bedanken voor bewezen diensten, goodbye. Nooit meer een Mexicaan bij RB. Wordt het dit weekend nog extremer het team terugtrekken.
Remco Staas
Das toch een goede reden om perez de deur te wijzen en erbij te zeggen in media dat het door de perez fans komt.
k hendriks
Papa Perez moet toch weten dat zijn zoon 2de rijder is en dat die rijdt om Max te helpen wereldkampioen te worden, dat dat eigenlijk niet nodig blijkt maakt Sergio simpel gezegd totaal overbodig bij het RBteam en daar zit de pijn vermoed ik.
SuperMax 33
Als er echt gevaar voor de veiligheid is, dan moet je daar niet racen en naar een land als China of Japan gaan waar ze respect tonen aan iedere coureur-zoals het hoort. Hooligans moet je overal uitbannen en anders geen wedstrijd.
Grauw
Precies en nu per direct beide RB teams terugtrekken vanwege de veiligheid en meteen Perez eruit knikkeren vanwege zijn toxische vader en fanbase klaar.
Bernd007
Ben benieuwd of onze wereldverbetetaar, ene Hammillttoon zich hier over uitlaat.
Competitive -Car
Hopelijk zijn het wel goede en gediplomeerde bodyguards. Het duo op de foto ziet er wat twijfelachtig uit.
SK_racefan
Op de radio hoorde ik dat het zou gaan om bedreiging van Max, waardoor de extra maatregelen nodig zijn!
Sjaak van Kempen
zet de vader n de wagen kijken of hij er wat van bakt
JemKi
Messi heeft ook een bodyguard en die zie ik op sociale media erg nuttig werk verrichten. Max in de league van Messi. Verstandige beslissing van RB. Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten.
FranskE64
En dat dan vanwege de 'fans' van je eigen team-'maat' en zijn pa. Ik zou als Red Bull er toch voor zorgen dat Max volgend jaar een andere teammaat heeft.
rogiogie
De bodyguards kunnen beter Marko bewaken na zijn foute opmerkingen laatst 😅
TachtigTammo
Wie weet gebeurd het al.
Slapgelul68
Ja echt triest, hij foet niemand kwaad, hij is gewoon op dit moment de beste. Maar idd perres heeft idd hieraan zijn steentje bijgedragen , eng mannetje
Hans Bot
Niet rijden in Mexico RB.Gewoon weggaan.Dit verlies kunnen jullie makkelijk hebben.Dan Perez maar geen tweede.Verdiend hij ook niet met zulke fans.Dus niet rijden dan leren ze het MISSCHIEN af.
GoAzBox
Vrij heftig. Kom je lekker racen moet je worden beveiligd. Van de zotten...
Oranje brilletje
Na de race, perez per Direct ontslaan. En dit circuit ook maar meteen van de lijst halen.
Dit bericht is aangepast op:
Annerose Duret
Dit is toch te gek voor woorden dat 'n coureur in dit geval Max Verstapoen beveiligd moet worden getuigd van geen respect voor de coureur alsmede voor de sport. Dit zijn geen echte fans
Stumpertje
Een mooie stelling die ze kunnen maken bij Red Bull is : Perez zorg maar dat je fans zich gedragen anders lig je eruit bij Red Bull
Stumpertje
Fans gedraag je naar Red Bull en de andere teams, fia anders komen we hier niet meer terug om te racen. Veiligheid en respect boven alles
Dit bericht is aangepast op:
The Blerf
Ben benieuwd wat papa Perez en Checo zelf gaan doen om die zogenaamde mexicaanse fans voortaan t zwijgen op te leggen. Wellicht vernemen we dat dezer dagen in de social media, kranten en raceblogs. Ben zelfs erg benieuwd. Ik weet wel wat Max wil gaan doen. Winnen! (Denk ik:))
Dit bericht is aangepast op:
Jan Thoer
Als je er niet voor kunt zorgen dat je achterban zo rancuneus is, zou er voor mij maar 1 oplossing zijn. Stop heel vlug met je deelname. Want nog steeds moet sportiviteit het hoogst in het vaandel staan. Helaas hebben de uitlatingen van pa Perez hier geen goed aan gedaan en ook maar steeds lopen roeptoeteren dat jij de beste bent en dat het team jou achterstelt veroorzaken dit gedrag bij de "FANS"