Het was vooral in de nacht van de iRacing 24 uur van Daytona dat de #69-formatie van Max Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten de weg naar voren wist in te zetten. Waar men het verschil maakte? RacingNews365 legde die vraag voor aan Team Redline-directeur Atze Kerkhof. Zijn duidelijke antwoord: "Max Verstappen."
"Max Verstappen heeft 's nachts niet minder dan vier stints gereden, waarin hij even flink heeft aangetrapt", zo verduidelijkt hij. Daarmee sloeg men een gat naar het eerste rivaliserende team, maar de zusterauto van Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten verloor de aansluiting tevens door een disconnect, waarna de formatie opnieuw moest inloggen.
"Maar het was gewoon een erg goed race, vlekkeloos zelfs", klinkt het vol trots. In de GTP-klasse, de topklasse, kon Team Redline geen gooi doen naar het podium, maar dat was buiten de schuld van het team om. Kerkhof legt uit.
"Door een fout van iRacing duren de pitstops van de BMW Hypercars (waar Team Redline mee rijdt, red.) 5 seconden langer dan die van de andere auto's. Na het doorvoeren van de Balance of Performance met betrekking tot de fuel capacity zijn ze vergeten de pitstoptijden weer gelijk te trekken."
"Dan heb je het over 31 pitstops die steeds 5 seconden te lang duren. Anders hadden we ook daar kunnen winnen", vervolgt Kerkhof. "Maar goed, shit happens."
Anderen bekeken ook:
Wint Max Verstappen of een andere favoriet in Abu Dhabi? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!