De top zes van de startopstelling vertrekt op ultrasofts, waar de nummers zeven tot en met tien (de coureurs van Renault en Sauber) op de allerzachtste compound vertrekken. Achter de top tien is er zoals gebruikelijk een vrije bandenkeuze.
Bandenleverancier Pirelli heeft berekend dat de ultrasoft na de start ongeveer negen ronden meegaat, voor deze ingewisseld zal moeten worden voor een andere compound. De hypersoft, zo stelt de Italiaanse rubberproducent, kan het zelfs maar vijf rondjes volhouden. Pirelli denkt dat een tweestopper, waar er gestart wordt op ultrasofts, het rapste is. In beide stops wordt er een nieuw setje supersofts gemonteerd. Een hypersoftstart zal volgens de bandenproducent eveneens het beste opgevolgd worden met twee stints op supersoft. Waar Pirelli geen rekening mee heeft gehouden bij het opstellen van de snelste strategie, is dat alleen Max Verstappen van de coureurs uit de top zes twee sets van de supersofts heeft. Alle andere coureurs hebben slechts de beschikking over slechts één set van de rode band. Het is volgens Pirelli mogelijk om een eenstopper te maken, de coureur die het daarop waagt zal echter zeer zuinig met zijn banden om moeten springen. Na achttien rondjes kunnen de banden waarop gestart is - aannemelijk is dat het in dat geval om ultrasofts gaat - in worden geruild tegen supersofts. De rijder die dit probeert zal echter een stint van meer dan vijftig ronden op de laatstgenoemde compound af moeten werken. De Grand Prix van Mexico is één van de langsten van het jaar, qua aantal ronden. Er moeten 71 ronden worden afgelegd voor de finishvlag wordt gezwaaid op het Autódromo Hermanos Rodríguez. Bekijk hieronder welke banden de coureurs nog tot hun beschikking hebben:
Meest gelezen