Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
Quali za 01 mei
Race zo 02 mei
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
Quali za 08 mei
Race zo 09 mei
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
can
vr 11 jun - zo 13 jun
Quali za 12 jun
Race zo 13 jun
aze
fra
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
can
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
fra
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
sgp
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
sgp
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
Start GP Portugal
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1

Zo wordt een nieuwe coureur ingewerkt bij een Formule 1-team

Als een coureur een contract tekent bij een team, dan kan hij (of zij) niet direct instappen en wegrijden. Er zijn een heleboel formaliteiten die moeten worden doorlopen voor er gas kan worden gegeven. Dit moet een coureur doen in de eerste dagen en weken bij een team.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Allereerst is het handig om het team te leren kennen. Een bezoek aan de fabriek staat altijd bovenaan de lijst. Handenschudden met de engineers, babbelen met de baas en een praatje houden voor het team en haar sociale media pagina's; het hoort er allemaal bij.

			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool
			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool

Vaak wordt dat bezoek gecombineerd met het aanmeten van een stoeltje. Formule 1-wagens zijn namelijk zo krap dat dat het stoeltje precies moet passen. En andersom is het belangrijk dat het stoeltje precies de vorm van het lichaam van de coureur heeft, anders kan racen (letterlijk) een pijnlijke aangelegenheid worden.

			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool
			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool
			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool

De simulator is tegenwoordig ook vaste prik. Met de zeer beperkte testmogelijkheden in de hedendaagse Formule 1 is de simulator een uitkomst. Afgezien van de g-krachten, kun je de auto en de banen in detail nabootsen en door middel van simwerk kunnen er ook aanpassingen aan de (echte) auto gedaan worden. Sebastian Vettel sprong bijvoorbeeld tijdens zijn eerste dag bij Aston Martin direct in de simulator om er pas na een volle werkdag weer uit te komen.

			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images

Soms zien de Formule 1-teams kans om hun nieuwe coureurs in aanloop naar het seizoen nog wat tijd te gunnen op het circuit, zij het in een oude bolide. Alleen onder het mom van een filmdag, waarvan er per jaartwee mogen worden georganiseerd, mag er in de huidige bolide worden gereden. In een minimaal twee jaar oude bolide mag er echter zoveel als je wilt worden getest.

Nog iets dat absoluut niet onderschat mag worden: het samenstellen van een kalender. Daar komen niet alleen race-activiteiten op te staan, maar ook pr-werkzaamheden en bezigheden met het marketing team. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de lollige filmpjes die Max Verstappen altijd met zijn teamgenoten maakt.

			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Imagesv
	© Red Bull Content Pool / Getty Imagesv
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Honda F1
	© Honda F1

0 reacties

    x