Afgelopen vrijdag verscheen ineens een Ferrari GT3 van Verstappen.com Racing op de Nordschleife. De naam op de auto was Franz Hermann, maar het ging toch echt om Max Verstappen. De Nederlander reed en passant een ronderecord en blikt in Imola gepassioneerd terug op zijn testdag. Verstappen had het duidelijk naar zijn zin en profiteerde ook van zijn ervaring op de simulator.
"Heel veel", stelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Ik heb er duizenden rondjes gereden, dus toen ik er in het echt kwam, ging het er meer om dat ik het gripniveau leerde kennen. Ook het nieuwe asfalt op sommige plaatsen en het gripniveau van de auto. En natuurlijk zijn er hier en daar wat muren aangepast. Het belangrijkste is dat je precies weet waar je naartoe gaat en dat wist ik al. Ik had ook veel plezier. Je bent aan het testen, dus je bent toch altijd meer ontspannen."
Het verkeer was goed te managen, vervolgt Verstappen. "Het was een volle dag, maar het ging prima. Het is niet de eerste keer voor me, aangezien je op de simulator ook met langzamere auto's te maken hebt. Je moet je tijd nemen en kijken waar je kan inhalen. Je wil ook niet te veel naast de ideale lijn komen, dus het was leuk. Ik heb het naar mijn zin gehad."
Zou Verstappen het erg vinden om zijn licentie te halen door races te rijden in langzamere auto's? "Langzamer is zeker ook gevaarlijker. Je rijdt in een langzamere auto en bent afhankelijk van snellere auto's. We spreken erover."
Tot slot, kan Verstappen al een indicatie geven wanneer we hem in actie zien tijdens de 24-uursrace? "Eerlijk, ik kan niet zeggen wanneer."
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!