Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 19:29:37
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull Racing

Nieuw voordeel van radicale RB20 Verstappen onthuld

Het gaat de afgelopen tijd veel over de radicale sidepod inlets van Red Bull. Paolo Filisetti, technisch expert van RacingNews365, heeft een nieuw geheim van het concept ontdekt.

Verstappen Bahrain test
Tech
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Wanneer je de auto's voor het eerst observeert tijdens de wintertest, ontdek je geleidelijk aan hun geheimen. In de praktijk komt het erop neer dat je, indien mogelijk, ziet en begrijpt hoe sommige oplossingen op de auto's werken en wat de bedoelde functie is. Dit was ook het geval met de verticale inlets op de RB20, nadat we woensdag tijdens de eerste testdag de ware locatie van de radiatorinlaten hadden ontdekt.

Het was aannemelijk dat de verticale inlet eenzelfde functie als de by pass-duct van de Ferrari SF-24 zou vervullen. In werkelijkheid heeft het ook deze functie, maar wel op secundair niveau. Feitelijk voedt de inlet namelijk ook de koeling van de turbo. De koeler is op het niveau van de vloer geplaatst en rust er dus op, terwijl de verticale inlet er via een speciaal kanaal lucht naartoe stuurt.

Het is een interessante oplossing, want het is een extreme versie van de V-vormige radiateurpositie in de lengterichting, zoals we die in de afgelopen jaren al hebben gezien. Dat de koeler ter hoogte van de vloer is geplaatst, biedt tegenwicht voor de positie van de radiatoren aan de bovenkant van de sidepods.

Op die manier blijft het zwaartepunt van de auto ongewijzigd en de oplossing bevordert tevens de balans op een dynamisch niveau.

Bekijk hieronder het concept van de inlets!

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Formule 1 wintertest Bahrein 2024 RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

Je kunt de eerste zijn die reageert!

x
Live Reacties na McLaren-dominantie en P4 Verstappen in kwalificatie GP België 2025