Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Pirelli geeft F1-teams strategietip mee voor GP Bahrein

Na de testdagen in Bahrein heeft ook Pirelli de nodige data verzameld om alvast wat strategische tips mee te geven voor de Formule 1 Grand Prix van Bahrein op 5 maart.

Niet alleen de Formule 1-teams hebben het druk gehad tijdens de testdagen voorafgaand aan het nieuwe seizoen. Ook Pirelli heeft drie dagen lang de nodige data vergaard, onder meer voor een gloednieuwe set C1-banden, een van de hardste compounds dit jaar. De nieuw ontwikkelde band zal meegenomen worden voor de openingsrace van dit jaar in Bahrein. Voor de openingsrace kunnen de teams kiezen uit de C1-, de C2- en de C3-bandensets. Hierbij geeft de bandenleverancier van de Formule 1 alvast wat tips voor de race in Sakhir. "De eerste Grand Prix van het jaar zal een belangrijke test worden om het ontwikkelingswerk van het afgelopen jaar te valideren", zo begint Mario Isola, de F1-bandenchef van Pirelli. Hij wijst de teams vervolgens op de o zo belangrijke undercut. "Onze nieuwste C1-band maakt zijn debuut in Sakhir: een volledig nieuwe rubbersamenstelling op basis van de C2 van vorig jaar, waarmee er nog een gat zat in de prestaties naar de hardere compounds. We verwachten dat het voor de race zelf ook een goede optie gaat zijn. Een undercut is vaak cruciaal gebleken tijdens de Grand Prix van Bahrein." "Het wordt interessant om te zien hoe de teams gebruik gaan maken van de nieuwe compounds die voor de race in Sakhir zijn genomineerd." Het circuit in de woestijn vergt veel van de banden en de slijtage ligt hoog. Dit was vorig jaar ook goed te zien aan de snelste strategieën: Charles Leclerc won de race met een driestopper. Vrijwel niemand haalde de finish met een tweestop-strategie.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi