Red Bull, dat in Silverstone haar tweede thuisrace op rij afwerkt, heeft besloten om een nieuwe update voor de RB21 door te voeren, in de hoop dat de dynamische en aerodynamische eigenschappen verbeteren. Max Verstappen test tijdens de eerste vrije training een aangepaste versie van de vloer van de RB21. In Oostenrijk viel de gelijkenis met Ferrari al op als het over het gedeelte van de vloer voor de achterwielen gaat. Dat stuk werd gekenmerkt door een verticale opening, loodrecht op de zijkant.
Nu worden het centrale gedeelte van de Venturi-kanalen, de voorste geleiders van de luchtstroom én de bargeboards aangepast. Het gaat om kleine ingrepen die als micro-aerodynamica kunnen worden bestempeld en de effecten qua toename van de gegenereerde belasting blijven ook redelijk beperkt. Er is immers sprake van een toename van minder dan tien downforcepunten, wat vooral neerkomt op een lichte verbetering in meerdere delen van de vloer. Het helpt wel om de balans te verbeteren om de auto zo minder gevoelig te maken voor specifieke circuits, vooral circuits waar je een sterke voorkant nodig hebt. Silverstone valt daar ook onder.
Red Bull hoopt dat de auto op deze manier uiterst nauwkeurig en reactief zal zijn in lange en snelle bochten, zoals bijvoorbeeld Maggotts, Becketts en Chapel. Zoals gezegd beschikt alleen Verstappen over de update, aangezien de wijziging recent is bedacht. De vorige update in Oostenrijk was toen al in uitvoering. In Milton Keynes proberen ze in ieder geval alle beschikbare middelen in te zetten om de RB21 te verbeteren zonder af te leiden van het ontwerp voor 2026. Het gerucht gaat dat het team tot de zomerstop blijft pushen, om zich daarna volledig te richten op de nieuwe auto voor volgend jaar.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Groot-Brittannië, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!