Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Race
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
MotoGP

Vader Simoncelli: "Ik wil mijn ervaring in de MotoGP overbrengen op jonge talenten"

De kosten om deel te nemen aan een auto- of motorsportklasse worden ieder jaar hoger. Het is daarom voor veel jonge talenten steeds lastiger om een debuut te maken in een raceklasse. De vader van de overleden coureur Marco Simoncelli weet als geen ander hoe moeilijk het is om een zoon te laten racen. De Italiaan richtte daarom een Moto3-team op waar hij jonge talenten de kans geeft om deel te nemen aan het wereldkampioenschap.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © MotoGP.com

Marco Simoncelli werd in 2008 wereldkampioen in de 250cc-klasse, de huidige Moto2-klasse. Op korte termijn hoopt vader Paolo Simoncelli zijn talenten de kans te geven om ook in die klasse uit te komen voor het SIC58 Squadra Corse-team: "Enkele jaren geleden zijn we begonnen met dit team omdat ik graag mijn opgedane ervaring wil overbrengen op jonge, talentvolle coureurs. Met ons team geven we hen de kans om hun talent te laten zien aan het grote publiek. Natuurlijk hopen we hen vervolgens binnen enkele jaren terug te zien in de MotoGP-klasse."

"Al is in mijn ogen de MotoGP-klasse niet de meest spectaculaire motorsport-klasse", vervolgt Paolo Simoncelli zijn verhaal tijdens een exclusief interview met RacingNews365. "Dat is in mijn ogen de Moto3, waarin het iedere race ongekend spannend is. Jonge en hongerige talenten rijden daar rond en hebben een grote wil om zich te bewijzen. Wij proberen hen zoveel mogelijk te leren en hopelijk kunnen we ons team daarom uitbreiden met een Moto2-tak. Wanneer dat lukt kunnen we onze talenten vanuit het Spaans kampioenschap door laten stromen naar het wereldkampioenschap in de Moto3-klasse, om ze daarna in ons Moto2-team te plaatsen."

De tekst gaat verder onder de foto

			© MotoGP.com
	© MotoGP.com

Dat is voorlopig echter nog toekomstmuziek. "Mijn Moto3-team kost ons inclusief deelname aan het Spaans kampioenschap op dit moment 2,6 miljoen euro per jaar. Dat is natuurlijk een onwijs groot bedrag en het is niet eenvoudig om dat bedrag ieder jaar weer bij elkaar te krijgen. We werken nu alleen samen met Italiaanse sponsoren, maar hopelijk kunnen we op den duur ook samenwerken met buitenlandse sponsoren/partners. Dat zou bijvoorbeeld kunnen wanneer het team enkele coureurs uit de Red Bull Rookie Cup weet binnen te halen."

"Ik vind de Red Bull Rookie Cup een interessante klasse, maar toch denk ik dat de opzet niet ideaal is. Zo krijgen de coureurs daar bijna geen technische ondersteuning van engineers, waardoor sommige coureurs niet uit kunnen blinken. Ze beschikken over het talent, maar de motor kan door het gebrek aan engineers niet goed worden afgesteld aan de voorkeuren van de coureur. Daardoor is het lastig voor sommige jongens om hun ware talent te laten zien, al begrijp ik natuurlijk dat de kosten waarschijnlijk te hoog zouden worden wanneer men gebruik zou maken van meer engineers."

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

0 reacties

    Breaking Volop strafpunten voor Hamilton na diverse overtredingen