Marco Simoncelli werd in 2008 wereldkampioen in de 250cc-klasse, de huidige Moto2-klasse. Op korte termijn hoopt vader Paolo Simoncelli zijn talenten de kans te geven om ook in die klasse uit te komen voor het SIC58 Squadra Corse-team: "Enkele jaren geleden zijn we begonnen met dit team omdat ik graag mijn opgedane ervaring wil overbrengen op jonge, talentvolle coureurs. Met ons team geven we hen de kans om hun talent te laten zien aan het grote publiek. Natuurlijk hopen we hen vervolgens binnen enkele jaren terug te zien in de MotoGP-klasse." "Al is in mijn ogen de MotoGP-klasse niet de meest spectaculaire motorsport-klasse", vervolgt Paolo Simoncelli zijn verhaal tijdens een exclusief interview met RacingNews365 . "Dat is in mijn ogen de Moto3, waarin het iedere race ongekend spannend is. Jonge en hongerige talenten rijden daar rond en hebben een grote wil om zich te bewijzen. Wij proberen hen zoveel mogelijk te leren en hopelijk kunnen we ons team daarom uitbreiden met een Moto2-tak. Wanneer dat lukt kunnen we onze talenten vanuit het Spaans kampioenschap door laten stromen naar het wereldkampioenschap in de Moto3-klasse, om ze daarna in ons Moto2-team te plaatsen." De tekst gaat verder onder de foto
Dat is voorlopig echter nog toekomstmuziek. "Mijn Moto3-team kost ons inclusief deelname aan het Spaans kampioenschap op dit moment 2,6 miljoen euro per jaar. Dat is natuurlijk een onwijs groot bedrag en het is niet eenvoudig om dat bedrag ieder jaar weer bij elkaar te krijgen. We werken nu alleen samen met Italiaanse sponsoren, maar hopelijk kunnen we op den duur ook samenwerken met buitenlandse sponsoren/partners. Dat zou bijvoorbeeld kunnen wanneer het team enkele coureurs uit de Red Bull Rookie Cup weet binnen te halen." "Ik vind de Red Bull Rookie Cup een interessante klasse, maar toch denk ik dat de opzet niet ideaal is. Zo krijgen de coureurs daar bijna geen technische ondersteuning van engineers, waardoor sommige coureurs niet uit kunnen blinken. Ze beschikken over het talent, maar de motor kan door het gebrek aan engineers niet goed worden afgesteld aan de voorkeuren van de coureur. Daardoor is het lastig voor sommige jongens om hun ware talent te laten zien, al begrijp ik natuurlijk dat de kosten waarschijnlijk te hoog zouden worden wanneer men gebruik zou maken van meer engineers."
Meest gelezen