Max Verstappen werd dit weekend voor de derde keer wereldkampioen in
de Formule 1. Op zaterdag won hij de sprint niet, maar op zondag was hij
wel de beste in de Grand Prix van Qatar. Voor de veertiende keer dit
jaar kon niemand aan de Nederlander tippen.
Maar er gebeurde nog
heel veel meer in Qatar. Zo kwam McLaren weer ijzersterk voor de dag,
was er veel te doen om Pirelli-banden, tracklimits en het weer, en
werkten coureurs zoals Sergio Perez en Lance Stroll een bedroevend
slecht F1-weekend af. En wat te denken van die crash tussen Lewis Hamilton en George Russell...
Genoeg dus om over na te praten en dat
doen Ruud Dimmers en Tom Coronel weer in de nieuwste editie van de
RacingNews365 F1-podcast. Samen met host Joris Mosterdijk geven ze hun
ongezouten mening over alle gebeurtenissen op en naast het Formule
1-circuit. Je beluistert de podcast hieronder, of via je favoriete podcastplatform.
Bij winst van Verstappen in Bahrein, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Qatar 2023 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!
Rubinho
Zat ook nog te kijken naar de snelste pitstop. Ook daar heeft McLaren het beste werk afgeleverd. De organisatie van McLaren loopt als en geoliede machine. Zou het komen door al die overnames van personeel van RedBull Racing? Vanaf 1 januari 2024 mag Rob Marshall ook officieel zijn werk gaan uitvoeren. Denk dat McLaren alleen maar beter gaat worden het komende jaar.
Sebsom
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Laten we 2024 maar eens afwachten.
Cherokee
Vrezen vind ik nog een te groot woord. Maar ze moeten wel degelijk rekening houden met McLaren nu, en dat zullen ze ook echt wel doen.
Hennie-1965
Vind ik ook, bedenk wel dat McLaren nog steeds updates en/of upgrades aan hun wagens uitvoeren en Red Bull al maanden met de nieuwe wagen bezig zijn voor de volle 100%. We zullen het gaan zien de komende 5 races, maar ik gun het McLaren wel om elke komende race een podium te pakken !
Cranos
Nou dat is zeker. McLaren is echt van heel ver gekomen en al dat harde werk mag best beloond worden.
Rubbererobbie
Mc. Laren is uit een diep dal gekomen, en ze hebben momenteel 2 goede coureurs. Piastri rijdt voor ee rookie een fantastisch seizoen. Dat is het manco van Red Bull op dit moment, het ontbreken van een sterke 2e coureur.
Dit bericht is aangepast op:
Johnson John
wat een onzin. de engineer van max zei gedurende de race dat hij wel wat harder mocht gaan trappen. normaal gesproken zou de achterstand van mclaren gewoon tussen de 30 en 50 seconden zijn geweest als dat met die banden niet was ingevoerd.
Dit bericht is aangepast op:
Sebsom
Alles had te maken met de 3 pitstop regel. Anders was de overnacht veel groter geweest.
Johnson John
tuurlijk, en max reedt nog niet op 80 procent. nee, mclaren heeft dat gat nog lang niet gedicht
Tesla
Laten we het hopen, dan krijgen we mooie races te zien.
Stefke Govers
de rest moet zich zorgen maken ferrari mercedes astin martin. max rijdt niet eens vol door en had met een stop minder het ook tot de finish gehaald.
Sebsom
Coronel zit er naast , Perez is op het moment gewoon slecht en maakt te veel fouten . Daar kan zelfs de RB18 niets aan doen
Vangrail
Ik krijg steeds meer het idee dat de RB18 niet eens zo een veel betere auto is dit jaar dan de rest. Perez is geen beroerde rijder. Verstappen wordt gewoon steeds beter in het rijden op het randje van de limiet lijk het wel. Anders valt het bijna niet te verklaren waarom het verschil tusseen Verstappen en Perez zo groot is geworden.
Berndmaylanderfan
De andere teams (mclaren, ferrari etc) komen steeds dichterbij, die ontwikkelen nog door. Red Bull is al sinds de zomerstop niet meer gaan upgraden en alleen nog bezig met de nieuwe auto. Volgend jaar staan ze er weer met een grotere marge dan nu.
peter dirkx
Perez heeft in het begin van het seizoen zijn eigen ramen ingegooid door wel even te stellen dat hij de nieuwe kampioen ging worden in 2023. Dat max dit jaar bijna iedere race gaat winnen heeft ook wel degelijk met de snelheid van de auto te maken als je kijkt waar de rest van het veld staat. En Max heeft zelf bevestigd dat de beide autos van RBR gelijk zijn. Maar we weten allemaal dat Max net dat beetje meer uit de bolide weet te halen dan de 2de rijder van RBR. We gaan zien uit wat voor hout Perez gesneden is tijdens de race in Mexico. Als hij daar weer de kantjes eraf rijd, dan is het waarschijnlijk wel gedaan met Perez en dan komt het team wel op de proppen met een vervangend coureur.
Sebsom
Giedo van der Garden zei dat ze zich aanstelden! De flapdrol van Viaplay. Kotsmisselijk wordt je van die gast.
Bullsnake
Iedereen moet gewoon viaplay opzeggen. Dan zijn we er snel vanaf
peter dirkx
Geef mij eens een goeie reden waarom ik Viaplay moet opzeggen. Maar ik heb op deze site nog nergens een gegronde reden voorbij zien komen die mij kan bewegen om Viaplay op te zeggen. De beelden tijdens de race zijn voor iedereen gelijk. En als ik last krijg van Giedo van der Garde, dan zet ik het geluid wel even uit.
Brammetje_de_B.
Née, dit weekend met die beperkt aantal rondes per band is niet representatief. Daarbij had hij over, vraag me af of piastri en norris ook nog zoveel over hadden. Daarbij denk ik dat bij Red Bull ze al volop met de auto van volgend jaar bezig zijn. Hoe vaak zat Red Bull niet tegen Mercedes aan te schurken op het einde van het seizoen om het volgende seizoen gelijk weer een oorwassing te krijgen? Of het hetzelfde is weet ik natuurlijk niet, maar vanuit het F1 wereldje heeft niemand de illusie dat ze Red Bull bij gaan houden komend seizoen.
Teun12345
Verstappen en Red Bull moeten McLaren nu serieus gaan vrezen? Wel ze vrezen alle Race Team's daarom presteren in balans
rvan-dijk1551870658
Ze zouden Max 'moeten' verplichten om achteraan te starten nu Red Bull het constructeurskampioensxhap binnen heeft tesamen met Max's z'n 3e wereldtitel. Ze moeten natuurlijk helemaal niets, maar dan is het wel gelijk een stuk vermakelijker om naar te kijken.
Martin Mortel
Perez is gebroken door Max, maar met deze grap (achteraan starten) wroden alle anderen ook gebroken als Max het voor elkaar krijgt om er dan toch een paar te winnen.
peter dirkx
Nou, er zijn nu meer gevechten in het midden/achterveld te zien dan tijdens de dominante periode van Hamilton. Kijk de races nog meer eens terug. dan zie je dat de camera altijd op de eerste twee coureurs waren gericht.
StefanvdL
Mannen, ligt het aan de wijze waarop de regie de beelden laat zien of is Quatar een compleet sfeerloos curcuit. Op TV is het net of ze na het rechte stuk de donkere woestijn in rijden om na 1 minuut 20 weer te verschijnen aan de andere kant. nergens tribunes met supporters, nergens volgepakte Max Verstappen tribunes, geen DJ´s die de boel opzwepen, geen rookgordijnen, geen gejuich als er in een bocht een mooie actie wordt gemaakt. Is dit echt een typisch geval van `Wij kopen deze race omdat we het geld hebben` in plaats van ´Wij organiseren deze race uit passie van de organisatie en de bewoners-bezoekers´? Tom moet daar iets van kunnen 'vinden' want hij mag er veel heen. Maar dan even loskoppelen van het Jet-Set gevoel zien & gezien worden......
Dit bericht is aangepast op:
Bernd007
Het mooie eraan vind ik dat MClaren het gat op eigen kracht heeft gedicht. Anders dan de ster,die constant bij de FIA loopt te klagen maar nog steeds niet het gewenste resultaat heeft. Dus blijven die klagen...
JWS
Max had als enige geen track limmits geloof ik, zegt ook veel..