Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
02 d 09:10:13
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Lando Norris

Voormalig F1-teambaas: "Norris heeft zwaar te lijden onder McLaren-'probleem'"

Lando Norris kent momenteel zeker niet de beste periode uit zijn Formule 1-carrière. De Brit finishte dan wel op P3 en P4 in respectievelijk Bahrein en Saoedi-Arabië, al zal het positieve gevoel door een aantal fouten niet per se overheersen. Voormalig F1-teambaas Gian Carlo Minardi stipt daarbij ook nog een probleem voor Norris aan.

Norris Quali day Jeddah
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Lando Norris stond na eerste vier raceweekenden van het jaar telkens aan de leiding van het rijderskampioenschap, maar na de GP van Saoedi-Arabië is dat niet meer het geval. De Brit eindigde in Jeddah 'slechts' als vierde en verloor kostbare punten op zijn teamgenoot Oscar Piastri. Diezelfde Piastri heeft nu de leiding in handen in het wereldkampioenschap.

Norris maakte echter fouten in de kwalificatie, waardoor hij in Bahrein en Jeddah vanaf respectievelijk P6 en P10 moest komen op de grid. De Brit wist zich wel naar voren te werken, maar hij haalde zeker niet het maximale resultaat uit de beide weekenden.

"Het was een negatief weekend voor Norris. Hij racet inconsistent en zijn problemen zijn duidelijk. De comeback in de race (in Jeddah, red.) was zeker positief. Dat was ook het resultaat van een goede strategie, maar de fout in Q3 viel erg zwaar", zo stelt voormalig F1-teambaas Gian Carlo Minardi op zijn eigen website. 

"Ondanks dat hij de beste auto op de baan had, kon hij Charles Leclerc niet inhalen. Dat maakt het resultaat van de coureur uit Monte Carlo nog belangrijker. Norris heeft zwaar te lijden onder het 'probleem' van Piastri, die zijn McLaren tot het uiterste benut."

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Frnks

    Piastri is gewoon de mentaal sterkere, hij zal alleen maar uitlopen op Norris!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Hamil_Ton

      Waarschijnlijk gaat dat nou juist voor een bevrijding bij Norris zorgen en problemen voor zijn teamgenoot veroorzakken. Helemaal als Red Bull zijn zaakjes op orde krijgt.

      Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        Klene_muntdrop

        Nee hoor, Norris wordt nog meer gestresd, vorig jaar te zacht en te laat tov Max, en nu zijn kans eraan komt heeft hij een eveneens koelbloedige team maat. Piastri wint het van Lando.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

        S800S2000nsx

        Denk ik niet, het feit dat hij het wk ziet ontglippen zal mentaal te zwaar worden, hoe groter de stress hoe slechter de Norris, de belangrijkste race, Brazilië 2024, viel hij faliekant door de mand....

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Hamil_Ton

      @S800S2000nsx Helemaal gelijk in, echter zijn teamgenoot viel in die race in Brazilië nog veel meer door de mand want in de beste auto reed hij geen deuk in een pakje boter. En ook dit jaar in de regen in Australië blunderde die teamgenoot weer. Hij is ongetwijfeld een grote lens maar tot nu toe laat hij dat in de regen niet zien. Terwijl Norris een aantal jaren geleden een Regen race bijna gewonnen had toen hij bij lange na niet de beste auto had en hem alleen niet won omdat zijn team zat te blunderen met de strategie een paar rondjes voor het einde van de race.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        FRL-25

        Norris weigerde zelf binnen te komen in Sochi toen. Z’n team adviseerde hem wel te pitten voor inters.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    harrie-mols#22712

    komt die Gian Carlo Minardi weer met zijn wijsheid

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      druzhina25

      Meer wijsheid in zijn kleine teennagel omtrent de F1 dan jij überhaupt hebt.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Sjon Noordt

    Misschien is een goed idee dat Norris, Hamilton, Russell en een aantal zogenaamde journalisten iets van een groepstherapie beginnen. Samen met een ervaren therapeut. Hoe kom ik van mijn frustraties af omdat ik niet kan winnen en ik fouten maak omdat ik gestrest ben.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Jan van Dijk

      Ik gok dat Herbert ook mee wil doen, als het allemaal niet te ingewikkeld wordt hem.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

        S800S2000nsx

        Die zal een boek schrijven 365 op 365 leven met teleurstelling, maar ook dat zal weer een teleurstelling zijn...

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      Klene_muntdrop

      Check out lollipopman comics op YouTube ! Vooral de laatste !

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Christiaan71

    Oh ik hoop zo dat Norris weer lekker in z’n vel gaat zitten en Piastri weer terug kan pakken. Vrees alleen dat dit niet gaat gebeuren. Sterker nog het zou mij niets verbazen als Norris eind dit seizoen zijn stuurtje aan de wilgen hangt. Je ziet gewoon het plezier bij hem verdwijnen en de last op zijn schouders alleen maar zwaarder worden. Een “Rossbergje” is hem dan ook erg gegund.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

      S800S2000nsx

      Heeft zelfs het feesten laten vallen dit jaar, kan niet goedkomen, had hij nodig om te resetten...

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

    Fia-fiasco

    Dan heeft Norris na Barcelona nog meer te lijden als ze weer het 4de team worden na het verbannen van de illegale trucjes van Marschall.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

      Hennie-1965

      Dat zal best wel eens gaan kloppen. Maar het grootste probleem zit ergens anders, ze kunnen beiden een race domineren, maar alleen als ze de P1 en P2 hebben en houden in de race, zo gauw de vuile lucht gaat meespelen zijn ze kwetsbaar en roken hun banden op , tel daarbij het verbod op die mini-DRS achter vleugel wat hen snelheid heeft gekost en dat ze niet meer van die belachelijke lange stints op 1 set banden meer kunnen presteren. Ik denk dat al die dingen nu een issue / probleem zijn geworden ipv hun grote voordeel wat ze daardoor hadden, straks ook die flex voor vleugel aan banden leggen en dan krijgen we een gelijkwaardig veld te zien.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Monic Armiento-Hissink

        De vuile lucht hebben alle teams mee te maken. Bij alle teams gaan de banden eraan als ze lange tijd in de vuile lucht blijven rijden.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Sjon Noordt

        @Fia-fiasco (2) Elkaar valselijk beschuldigingen ontkom je haast niet aan met de social media en ex coureurs die zich ineens journalist noemen. Het zou goed zijn als de FIA zich zou laten vertegenwoordigen door een vast team van vaste specialisten, zoals een ingenieur motoren, aerodynamica. Zonder familie banden of met in het verleden een contract met een team. Ipv uitgerangeerde coureurs. Voor bijna iedereen is een stuk ijzer, rvs of carbon, gewoon een stuk ijzer, rvs of carbon. Maar er zijn bv. Honderden soorten rvs. Ieder met speciale eigenschappen. De een kan meer hitte verdragen, de andere meer druk, een andere is weer meer flexibele. Statistische druk, is weer compleet iets anders dan druk door de wind of juist vacuüm. Je hebt gewoon een specialist nodig om een goede test uit te voeren op de vleugels. Een ontwerper van een team, zal misschien inspraak hebben, hoe de test te doen, maar zal nooit zijn grootste geheimen openbaar maken. De FIA is al een jaar bezig met een aanpassing of betere test voor de vleugels. Filmbeelden laten gewoon zien dat de vleugels in bepaalde omstandigheden veel door beugen, verzin een betere test.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

        Fia-fiasco

        @Sjon Noordt Ik weet niet of dat gaat helpen. Vermoed ook dat er veel corruptie is binnen de FIA en FOM. Ook aangewakkerd door de uitspraak van Stefano Domenicali in 2024. Formule 1-CEO Stefano Domenicali had wel verwacht dat Red Bull zou worden bijgehaald. Hij is trots op zijn uitspraken en hij haalt nog eventjes zijn gram in een interview met de Italiaanse tak van Motorsport.com: "Na de eerste twee races van het seizoen waren er veel mensen van overtuigd dat we weer naar de Red Bull-dominantie zouden gaan kijken, maar zoals je je misschien nog wel kan herinneren, zei ik dat we gewoon moesten wachten. Het was gewoon te vroeg om voorspellingen te doen op dat moment. Of ik geluk had? Nee, ik heb gewoon wat ervaring."

        Dit bericht is aangepast op:

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Sjon Noordt

      @Fia-fiasco , ik ben bang dat het een voorbode gaat worden voor uitspraken van Zak. Zak en McLaren ontkennen nog steeds een aanpassing gedaan te hebben aan de vleugels, Barcelona zal een nieuwe test worden. Maar ik acht het mogelijk dat Zak gaat komen met uitspraken dat verschillende teams een " illegale" update hebben uitgevoerd of een zonder het te melden. Zak heeft in het verleden, wel vaker een team valselijk beschuldigd van illegale updates. En zoals in het leven, de eerste leugen is de halve waarheid voor de pers.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_fa.png

        Fia-fiasco

        Iedereen beschuldigd elkaar toch in de hoop dat er onderzoeken komen en ze misschien wat vinden. Je mag niet vloeken en scheldwoorden gebruiken maar elkaar een mes in de rug steken is wel normaal. En de FIA accepteert dat. Daar zouden juist hele zware boetes op moeten komen. Om via de pers je vermoedens naar buiten brengen. Daar is een aparte afdeling voor binnen de FIA.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Tesla

    Hij zal het altijd zwaar blijven houden, hij heeft nu eenmaal een zwak gestel.

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_cs.png

    Regenracer

    Het zujn Llemaak ex team bazen die het wel ff uitleggen hoe het zit 🤮👎

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Vroem_vroem

    Tuurlijk, een irrelevante oud-teambaas geeft ergens een interview en de redactie van deze site balt daar dan meerdere artikeltjes op schoolkrantniveau van... ~ Veel triester wordt het niet ! ~

x
Verstappen Russell bevestigt opnieuw gesprekken tussen Mercedes en Verstappen