Mercedes kende een uitstekend begin van dit seizoen. George Russell wist tijdens de eerste zes races van het seizoen, vier keer op het podium te eindigen. Debutant Kimi Antonelli wist daarnaast vijf keer in de top 6 te eindigen, waardoor Mercedes volop in de strijd om P2 bij de constructeurs was. In de zoektocht naar betere prestaties kwam het team tijdens de GP van Emilia-Romagna met een nieuwe achterwielophanging, maar de resultaten laten sindsdien te wensen over.
Tijdens de Grands Prix van Monaco en Spanje werd al eerder teruggegrepen op de oude ophanging, maar sinds de GP van Canada werd er toch weer gebruik gemaakt van de nieuwe versie. Die race in Canada werd het hoogtepunt van het seizoen, met een overwinning voor Russell en een derde plek voor Antonelli, maar vanaf dat moment ging het weer verder bergafwaarts voor de Zilverpijlen.
En dus kiest het team er opnieuw voor om te wisselen van achterwielophanging. De nieuwe versie wordt voor de tweede keer dit seizoen aan de kant gelegd in de hoop dat er weer balans in de W16 terugkeert. Het nieuws wordt bevestigd door Kimi Antonelli: "We gaan terug naar onze oude ophanging. Ik heb moeite gehad met het besturen van de auto - met uitzondering van Canada - want ik wilde mijn rijstijl aan blijven houden, maar dat heeft niet gewerkt", zo vertelt Antonelli aan onder meer RacingNews365.
"De stijl van Russell is net wat anders, dus hij heeft zich makkelijker kunnen aanpassen, terwijl ik daar de grootste problemen mee heb gehad. Daarom is mijn Europese seizoen zo tegengevallen. Hopelijk dat het terugkeren van de oude ophanging ervoor zorgt dat ik weer het gevoel terugkrijg dat ik daarvoor had."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!