Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
03 d 17:30:53
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Andretti Formula Racing

'Belangrijke' vergadering op komst voor F1-toetreding Andretti

Andretti Formula Racing is voorlopig afgewezen als elfde constructeur in de Formule 1, maar het harde werk gaat achter de schermen gewoon door. Volgens Mario Andretti, de wereldkampioen van 1978 en vader van teambaas Michael Andretti, staat er binnenkort een belangrijke vergadering op de agenda.

Start race Japan
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Het kwam eind januari als groot nieuws binnen in de wereld van de Formule 1: de F1 had zelf de aanvraag voor Andretti Formula Racing voor 2025 en 2026 afgewezen, onder meer omdat de koningsklasse meer voor Andretti zou betekenen dan andersom het geval zou zijn.

Het lijkt er dus op dat er de komende jaren twintig auto's op de F1-grid zullen staan. De droom om snel mee te doen viel voorlopig dus in duigen voor het Amerikaanse team, al geeft Andretti Formula Racing duidelijk nog niet op.

Mario Andretti reageert nu op de situatie in gesprek met Sports Illustrated. "We zijn er elke dag mee bezig, ongeacht wat er tot nu toe aan de pers is gepresenteerd. Ik denk dat we een goede aanpak hebben. De FIA heeft ons op de proef gesteld om alles af te vinken en we hebben nog de toestemming nodig van de FOM (Formula One Management, red.). Maar er komt een belangrijke vergadering aan en hopelijk kunnen we daar wat positieve resultaten uit halen."

Daarna vervolgt Andretti zijn verhaal: "We zijn nooit gestopt met werken vanaf het allereerste begin. We hebben al een auto en een windtunnel. Op dit moment is het doel om in 2026 op de grid te staan. Maar er zijn zoveel belangrijke elementen die moeten worden bepaald zodra we het sein 'oké' krijgen (om toegelaten te worden tot de F1, red.). Want zelfs voor personeel en zeer ervaren mensen die bij ons willen komen werken, moeten we een 'ja' hebben, voordat we een contract kunnen verlengen. Zodra we het sein 'oké' krijgen, dan beginnen we niet opnieuw. We zijn al op weg", zo sluit hij af.

Praat mee!

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Atmosferic

      Schijnbaar gaan ze met de FOM om tafel. Zal wel over de hoeveelheid pegels gaan die ze moeten garanderen en een mogelijk toetredingsjaar. Dit schijnt de vergadering te zijn die in januari dchijnbaar in de spam was geland. Ik denk zelf dat ze er vanaf 2026 wel bij mogen zijn van de geldgraaiers. Zeker nu Alpine praktisch op omvallen staat en RB in de etalage komt. De FOM zal ongetwijfeld nu toch willen toezeggen, anders koopt Andretti vast en zeker 1 van 2 licenties en staan ze er voor 600 miljoen minder ook bij in 2026.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

        Willem1

        Dank voor je toelichting! Ergens wel jammer dat er een heel artikel eigenlijk pas wat oplevert als iemand een toelichting in de reacties geeft. Als Andretti RB zou willen overnemen dan lijkt me dat een vergadering met de FOM niet nodig is? Ergens lijkt me de verkoop van RB overigens niet handig, dan raakt RBR het enige klantenteam kwijt voor hun motor.

x
Verstappen Red Bull-coureur wijdt eerste woorden aan nieuwe Red Bull-teambaas