Uit informatie die rondgaat in de paddock van Boedapest, blijkt dat het team uit Maranello de basisafstelling voor de SF-25 heeft voorbereid met behulp van data uit België, gecombineerd met een aerodynamische set-up die is gebaseerd op de instellingen van Monaco. De configuratie van de SF-25 in Hongarije is daardoor praktisch identiek aan die van het Prinsdom, met vleugels die zowel voor als achter zijn afgesteld op een maximale hellingshoek van de vleugelelementen.
Bronnen melden dat de simulaties met dit type afstelling, in combinatie met het wiskundige model van de nieuwe ophanging, zeer positieve resultaten hebben opgeleverd.
De synergie tussen downforce en mechanica
Met de aanzienlijke neerwaartse druk die door de vleugels wordt gegenereerd, komt het effect van de nieuwe ophanging veel duidelijker naar voren dan in België zichtbaar was. De dynamische respons van de ophanging lijkt veel beter aan te sluiten bij deze specifieke set-up.
Het is met name de verbetering in mechanische tractie die hier een cruciale factor in is. De werking van de nieuwe ophanging lijkt voorlopig haar doel te hebben bereikt door niet alleen de balans van de SF-25 verbeteren, maar de auto bovenal minder gevoelig maken voor variaties in de aerodynamische afstelling.
Dit zorgt voor een goede basis waarop het team de prestaties verder kan uitbouwen, een fundament dat dit seizoen vaak ontbrak.
Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!
Claim jouw cap!Meest gelezen
Praat mee!