Vanaf 2026 heeft de Formule 1 te maken met nieuwe reglementen. De regels rond het chassis gaan op de schop, terwijl er ook heel wat gaat veranderen rond de motoren. De focus komt namelijk meer op hybride te liggen. Voor Red Bull Racing wacht er sowieso een spannende tijd, want het team uit Milton Keynes ontwikkelt voor het eerst in de geschiedenis van het team zelf een motor, in samenwerking met Ford.
Adviseur Helmut Marko geeft nu een update over de nieuwe motor. "We liggen op schema voor de motoren voor 2026, maar we weten natuurlijk niet precies wat de concurrentie doet. Naast de verbrandingsmotor speelt ook de batterij een doorslaggevende rol. De energievoorziening, dat wil zeggen de software, en de benzine zijn ook belangrijke factoren", zo stelt Marko in zijn column bij Speedweek.
"Bij de batterij gaat het ook om het gewicht en de koeling. Er wordt al gesproken over wie er een voorsprong heeft, als het gaat over de motor. Maar dat wordt pas duidelijk als je er het circuit mee op gaat."
Ook interessant:
Max Verstappen was dé hoofdrolspeler tijdens de Grand Prix van Spanje, zeker na zijn botsing met George Russell. Daar kreeg hij een straf van tien seconden voor. Hoe kijken de heren Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk eigenlijk naar het voorval? Ze bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!