Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
aut Uitslag Race
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2021

Mercedes vreest manipulatie van 2020-seizoen door invoering nieuwe F1-regels

Vanaf 2021 zullen er meerdere nieuwe regels worden ingevoerd in de Formule 1. Een daarvan, het handicapsysteem omtrent de tijd in de windtunnel, baart James Allison, technisch directeur van Mercedes, zorgen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes AMG

De nieuwe handicap-regel wordt vanaf 2021 van kracht. De regel houdt in dat slecht presterende teams meer tijd in de windtunnel door mogen brengen voor aerodynamische ontwikkeling dan de goed presterende teams. De kampioen krijgt vanaf 2021 90% van de tijd en de nummer laatst 112,5% van de tijd. Vanaf 2022 zal dit zelfs respectievelijk 70% en 115% zijn.

Hoeveel uren een team in de windtunnel mag doorbrengen hangt af van het puntenaantal van het voorafgaande seizoen. In 2021 zal er dus naar het aantal behaalde punten in 2020 worden gekeken. Dat zorgt voor problemen, vindt James Allison, de technisch directeur van Mercedes, dat komend seizoen de topfavoriet is voor de wereldtitel.

In 2021 zullen bijna alle uren in de windtunnel namelijk worden besteed aan de ontwikkeling van de auto voor 2022. Dan gaan de technische regels volledig op de schop, waarbij elk uur extra in de windtunnel grote voordelen op kan leveren.

"Dit systeem moedigt teams aan om het 2020-seizoen op te geven als het niet goed gaat, zodat je in 2021 meer uren kan besteden aan de ontwikkeling van de 2022-auto. Dus als je slecht presteert in 2020, kan je daardoor twee seizoenen later, in 2022, beter presteren in een auto die totaal niks met 2020 te maken heeft", aldus een bezorgde Allison.

8 reacties

    Breaking Horner weet waar Mercedes het verschil met Verstappen maakt