Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

Kwalificatie

  • 1 HAM 1:19.273
  • 2 VER 1:20.489
  • 3 SAI 1:20.671
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
aut Uitslag Quali
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Haas F1 Team

Waarom Haas F1 eigenhandig beide coureurs 'diskwalificeerde' in Monaco

Het was een opmerkelijk moment tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Monaco. Beide Haas F1-coureurs kregen de zwarte vlag en moesten naar binnen komen. Waarom? Omdat Haas F1 daar zelf toe besloot.

Het grote gissen naar het hoe en waarom van de zwarte vlaggen kon na een klein kwartier trainen in Monaco beginnen. Werd het Haas F1 verboden om door te rijden met de logo's van Rich Energy, de hoofdsponsor wiens logo centraal staat in een rechtszaak, omdat die één op één over zou zijn genomen van fietsenmerk Whyte Bikes? Nee, dat toch niet.

Al snel meldde Haas F1 dat er problemen waren problemen met de data- en radioverbindingen tussen de auto's en de pitbox en dat daarom de auto's naar binnen werden geroepen. Had de FIA dat dan onverantwoord geacht? Nee, dat toch ook niet. Het was echter wel de wedstrijdleiding die Romain Grosjean en Kevin Magnussen middels de zwarte vlag naar binnen stuurden, het verzoek daarvoor kwam echter van Haas F1 zelf.

"We hadden inderdaad te kampen met communicatieproblemen van en naar de auto's", zo doet teambaas Guenther Steiner in gesprek met Autosport.com uit de doeken. "Via de pitborden vroegen we onze coureurs om binnen te komen, maar dat zagen ze niet, dus moesten we ons wenden tot iets minder conventionele methoden."

"We vroegen de wedstrijdleiding om onze rijders de zwarte vlag te tonen, waardoor ze verplicht werden onmiddellijk naar binnen te komen. Dat deden ze en met nog twintig minuten te gaan konden ze zonder problemen weer naar buiten rijden."

Steiner berispte zijn coureurs onder het mom van 'wie niet zien wil, moet maar voelen', en hoopt dat Grosjean en Magnussen hun lesje hebben geleerd: "Als je vijf ronden lang niks hoort over de boordradio zou je logischerwijs kunnen denken dat er iets mis is. Ze dienen bovendien altijd de pitborden in de gaten te houden!"

Wie wint de GP van Oostenrijk - Stiermarken? En wat verwacht jij van Max Verstappen? Speel mee en win een leuke prijs.

Laat je voorspelling achter

0 reacties

    Wolff verschuift favorietenrol "Verstappen kan hier winnen"