Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Brundle luidt noodklok over Ferrari: "Dat is het grote probleem"

Het was in Miami weer een moeizaam weekend voor Ferrari. Martin Brundle denkt dat er wat moeilijke gesprekken worden gevoerd in Maranello.

Hamilton Miami
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Nu een kwart van de Formule 1-races in 2025 achter de rug is, valt Ferrari bij de topteams op. Maar niet in positieve zin. Waar het team uit Maranello vorig jaar nog tot op het laatste moment strijdde om de titel bij de constructeurs, zijn de lichtpuntjes dit jaar op één hand te tellen: een overwinning in de sprintrace in China, een podium in Saoedi-Arabië en een derde plaats in de sprintrace in Miami.

De Grand Prix van Miami was ook weer geen fijne aangelegenheid voor de Scuderia. Het team had last van het gekibbel tussen de coureurs en de pitmuur vanwege de strategie en uiteindelijk gingen ze als zevende en achtste over de finish. In de slotfase haalde Carlos Sainz Lewis Hamilton nog bijna in, terwijl de andere Williams van Alex Albon ongeveer tien seconden voor de beide Ferrari-coureurs zat.

Reden voor paniek bij Ferrari, zo denkt analist Martin Brundle. "Ze zullen bijzonder ongelukkig zijn bij Ferrari. Ze hadden gedacht voor de titel te kunnen gaan, zeker met de line-up van Charles Leclerc en Lewis Hamilton. Wat ze nu vooral niet moeten doen, is wat je vaak in het voetbal ziet gebeuren. Dat de coach wordt ontslagen en iedereen eruit wordt getrapt, om maar iets te veranderen. Dat zal helemaal niets verbeteren. Die fout hebben we wel bij andere teams gezien", zo vertelt hij in de Sky Sports F1-podcast.

Toch ziet ook Brundle dat het niet goed gaat. "Ze zaten achter Williams. Ze zaten achter Mercedes. Ze zaten achter Red Bull. Ze zaten achter McLaren. Ze waren het vijfde team! En dat is in feite het grote probleem, daar moeten ze vat op krijgen. Als ze de auto konden veranderen, dan zouden ze dat natuurlijk doen. Als ze wisten wat ze dan moesten veranderen. Vorig jaar hebben we ook gezien dat Ferrari een probleem had en het duurde meerdere races voordat ze het hadden aangepast. Met de hoeveelheid races en de budgetcap moet je dat allemaal regelen."

"Maar er zullen moeilijke gesprekken worden gevoerd bij Ferrari. Eén Williams zat er voor, de ander zat er vlak achter. Carlos Sainz had heel erg veel pech met de virtual safety car, anders had hij er misschien ook wel voor gezeten", zo sluit Brundle af.

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Monaco, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet 

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet!

Praat mee!

x
Live Tweede vrije training Formule 1 GP Monaco 2025