En zijn eerste reactie laat meteen weinig aan duidelijkheid te wensen over: "We hoorden natuurlijk al wel wat over geruchten, maar geruchten zijn ook maar geruchten. Maar ja, mijn eerste reactie... Dat dit soort dingen allemaal helemaal niets uithaalt", aldus Mike Hezemans in gesprek met RacingNews365.
"Het is immers niet zo dat Horner weggaat en dat morgen opeens die auto vooruitgaat. Christian Horner kon ook echt wel iets, anders had hij er niet zo lang gezeten. Ik denk alleen....", zo overpeinst hij hardop.
"Weet je wat het is. Als alles goed gaat, dan is iedereen blij, maar als het dan vervolgens slechter gaat, gaat men zoeken. En dan is Horner natuurlijk wel gewoon de hoofdverantwoordelijke. Dat is zijn positie en daar krijgt hij ook voor betaald."
Hezemans trekt paralellen tussen Horner en voetbaltrainers. "Ze ontslaan niet in één klap 11 spelers, het wordt dan uiteindelijk toch de coach (die moet opstappen, red.)."
Wat nu voor Verstappen?
Hezemans erkent dat de prestaties van Red Bull niet goed zijn en ook dat het sinds begin 2024 bij Red Bull toch een beetje bleef rommelen na de aantijgingen van grensoverschrijdend gedrag aan het adres van Horner.
"Daardoor zijn er ook veel mensen weggevallen. En in de Formule 1 ben je alleen succesvol met een goede groep van mensen bij elkaar", aldus Hezemans, die ook niet helemaal uitsluit dat Horner misschien wel meer wilde dan het team hem kon bieden.
"Ik denk dat hij ook wel een soort mede-eigenaar van het team wilde worden, iets wat hij dan uiteindelijk niet voor elkaar heeft gekregen. Maar ik denk dat dat wel zijn doel was."
Gevraagd wat de mogelijke gevolgen zijn voor Max Verstappen, geeft Hezemans aan niet te verwachten dat daarin direct iets verandert: "Max zit in een verschrikkelijk moeilijke positie, omdat je niet weet waar je naartoe moet."
"Iedereen wil Verstappen hebben, maar niemand zit te wachten op een contract voor één jaar voor veel geld", aldus Hezemans, die dus verwacht dat Verstappen gewoon bij Red Bull aankijkt hoe de verhoudingen zullen zijn bij het ingaan van de nieuwe reglementen voor 2026.
Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!