Lando Norris die startte vanaf P1 en de race in Monaco won. Max Verstappen begon de race vanaf de vierde startplek en ja... hij eindigde als vierde. De GP van Monaco was, zoals de laatste jaren wel vaker, geen spannende. De verplichte tweestopper, speciaal voor Monaco ingevoerd, bracht niet het spektakel waarop wel gehoopt werd.
Na de race klonken dan ook al direct de geluiden op om toch weer aanpassingen te doen volgend jaar, als het Formule 1-circus gewoon opnieuw terugkeert in Monaco. Red Bull-teambaas Christian Horner heeft een duidelijke mening over wat er moet gebeuren. "Ik denk dat uiteindelijk alles met zijn tijd mee moet gaan. Niet waar? Dit is een historisch circuit. Als je kijkt naar hoe Monaco telkens land heeft teruggewonnen in de zee in de 72 keer dat de Formule 1 hier is gekomen... Je hoeft niet veel te doen. Er moet gewoon één stuk komen waar je kunt inhalen", zegt Horner tegen de media in Monaco, waaronder RacingNews365.
"Je weet dat de race zaterdag (na de kwalificatie, red.) zo goed als klaar was. Er is een andere dynamiek geïntroduceerd met de twee pitstops. Maar uiteindelijk is er van de top 10, behalve het uitvallen van Alonso, niemand echt van positie veranderd."
Zouden kleiner auto's dan de oplossing zijn? "Misschien moeten we met go-karts gaan rijden", grapt Horner. "Nee, deze auto's zijn gewoon te groot voor dit circuit."
Ook interessant:
Max Verstappen moest het met de vierde plaats doen tijdens de Grand Prix van Monaco. De strekking van zijn reactie? Afvinken en door naar Spanje, waar de regels rond flexibele voorvleugels worden aangepast. Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en meer in een gloednieuwe podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!