Toen voor de eerste vrije training in Canada het FIA-updatedocument werd vrijgegeven, bleek opvallend genoeg dat McLaren nu wél een nieuwe voorvleugel had meegenomen. Tijdens het Grand Prix-weekend in Spanje, waar de regels rond flexiwings op de schop gingen, was dat niet het geval. Daar bleef de voorvleugel onveranderd, afgezien van een extra draagsteuntje van de bovenste flap naar de flap direct daaronder.
McLaren is nu juist het team dat de meeste veranderingen heeft doorgevoerd in Canada. In werkelijkheid zijn het veranderingen die gericht zijn op het verbeteren van het beheer van de luchtstroom rond de wielen. Dat hangt ook samen met de luchtstroom richting de remkanalen. De voorvleugel is vooral herzien qua geometrie en moet verbeterde aerodynamische prestaties leveren over een breed scala aan hoeken.
Dat moet weer worden bereikt door een nieuw ontwerp van de belangrijkste elementen en een interessante introductie van zogenaamde 'mermaid tails' op de endplate van de vleugel. Het element heeft als functie om de verstoorde luchtstroom middels specifieke wervelingen goed naar de buitenkant van de voorwielen te leiden. Parallel aan de achterkant is een herziene versie van de vleugel met gemiddelde downforce toegepast.
Bekijk de wijziging hieronder!
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Speel mee!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!