De verplichte pitstops houden de gemoederen al het hele weekend bezig in Monaco. Zondag moet iedere coureur verplicht twee pitstops maken tijdens de race, in de hoop dat het spektakel toeneemt op het krappe stratencircuit. De teams kregen echter geen extra bandensets van Pirelli en moesten dus goed nadenken wat voor strategie ze hanteerden gedurende het weekend.
Red Bull heeft echter een vrij bijzondere keuze gemaakt, zo bleek na de kwalificatie. Max Verstappen en Yuki Tsunoda hebben allebei nog maar één set mediums en één set hards over, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk genoodzaakt zijn om gebruikte softs onder de auto te schroeven.
Ter vergelijking: alle naaste concurrenten, inclusief McLaren, kunnen de race in theorie uitrijden door alleen mediums en hards te gebruiken. De softband blijft een hoofdpijndossier voor de teams vanwege de complexe werking. Bij de meeste teams kwam de nieuwe C6 pas na een paar rondjes tot leven, terwijl Verstappen na één snelle ronde al klaagde dat het rubber oververhit raakte.
Natuurlijk kan het zijn dat Red Bull een masterplan heeft bedacht en bijvoorbeeld van plan is om vroeg te stoppen. Dan biedt een korte, snelle stint op softs uitkomst, waarna je verder gebruik kan maken van nieuwe mediums en hards. Toch is de strategie wel heel erg afwijkend ten opzichte van de rest. Verstappen start op de vierde plaats, terwijl Lando Norris poleposition veroverde.
Bekijk de beschikbare bandensets hieronder!
Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!
Claim jouw cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!