Het is inmiddels al een ruime week geleden dat de wintertest voor 2025 werd afgewerkt in Bahrein en de seizoensopener in Melbourne staat al bijna voor de deur, maar bij Red Bull loopt alles nog niet op rolletjes. De Oostenrijkse renstal kon tijdens de testdagen niet echt hoge ogen gooien en liep ook tegen serieuze problemen aan, waardoor het er vooralsnog niet op lijkt dat ze kunnen tippen aan bijvoorbeeld McLaren.
Dat was ook de conclusie van Ernest Knoors, die in een exclusief interview met RacingNews365 uitlegt waarom de wintertest van Red Bull er niet bepaald veelbelovend uit zag. "Nou, niet zo over te spreken... Ik weet niet of ze het lek helemaal boven hebben. Je hoort van verschillende kanten, van Pierre Waché of van Max of zelfs van Rudy van Buren, hoor je wel dat ze stappen hebben gezet, maar het is niet zo dat het een hosannastemming is."
"En als je dan gaat kijken naar wat ze op de baan gedaan hebben... Normaal gesproken, als je een auto hebt waar je tevreden mee bent, ga je nog een longrun doen. Even een racesimulatie, ook om te kijken hoe de degradatie van de banden is. Dat hebben ze niet gedaan, ze hebben ervoor gekozen om verder te gaan met setup-runs en te kijken wat wel en niet werkt. Een andere voorvleugel bijvoorbeeld, en hoe ze de auto dan af moeten stellen,"
Volgens Knoors verklapte die aanpak een hoop over de stand van zaken bij Red Bull en dat er zeker nog werk aan de winkel zal zijn. "Dat geeft toch wel aan dat je nog een beetje zoekende bent. Dat is prima, maar dan moet je wel de oplossing vinden. Als je zoekt maar die oplossing niet vindt, wordt het wel een moeilijk verhaal. Daarbij komt ook nog dat Bahrein een compleet ander circuit is dan Melbourne. Waar je in Bahrein tractie nodig hebt, heb je in Melbourne juist meer voorkant van je auto nodig. Dus ja, die kaarten voor Melbourne... Ik zie nog niet dat de troeven in handen zijn van Red Bull."
De beroemde RN365-kalenderdownload is terug! Voeg de F1-kalender van 2025 met één klik toe aan je agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-KalenderMeest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!