Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
George Russell

Russell velt vernietigend oordeel over vernieuwd Monza: "Ik weet niet wie dit heeft beslist"

Het circuit in Monza is op meerdere plekken aangepast, echter niet iedereen is daar erg blij mee. George Russell spreekt zich dan ook duidelijk uit tegen de aanpassingen op het iconische Italiaanse circuit.

Russell Zandvoort
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Aankomend weekend krijgen de Formule 1-coureurs te maken met een groot aantal aanpassingen aan het circuit in Monza. Het zorgt voor sceptische reacties, maar George Russell gaat nog een stapje verder. De Brit is van mening dat het niets verbeterd aan het iconische Italiaanse circuit.

"Persoonlijk vind ik het een beetje jammer (de aanpassingen red.)," zo vertelt Russell aan onder andere RacingNews365. "Er was hier zoveel karakter, met Ascari als voorbeeld. Ik denk dat die bocht niet meer zo indrukwekkend zal zijn met de veranderingen aan de kerbstones."

"En ik weet eerlijk gezegd niet wie deze beslissingen neemt. Ik denk niet dat het de FIA is. Ik denk dat het de circuits zelf zijn. Ik denk dat we de circuits moeten waarderen, maar we hebben altijd gezegd dat je dit soort old-school circuits moet beschermen ten koste van alles", aldus de altijd uitgesproken Russell.

'Kerbs in Ascari waren uniek'

Ascari is een van de bekendste bochten in Monza. Toch krijgen de coureurs komend weekend een nieuwe versie van de iconische bocht voor hun kiezen, iets wat Russell niet kan begrijpen: "De kerbstones in Ascari waren heel uniek voor Monza, omdat er een soort afvoer was die ongeveer 10 centimeter naar beneden zakte en dan weer omhoog kwam."

"En het zorgde altijd voor een iconische foto. Je zag auto's door de bochten driften met het binnenste wiel net op de afvoer, terwijl ze nu helemaal vlak zijn en coureurs de mogelijkheid bieden om de bocht helemaal af te snijden. We worden nog steeds beperkt door het grind en het wordt nu een snellere bocht, wat niet per se een slechte zaak is" zo verklaart de Brit.

De aanpassingen waren volgens Russell dan ook niet nodig: "Het voelde gewoon alsof het één van die bochten was waar helemaal niets aan veranderd hoefde te worden. Ik heb er geen sterk gevoel over, maar zoals ik al zei, het had iemand een baan kunnen besparen."

Ook interessant:

Alarmfase 1 voor Verstappen en Red Bull na nieuwe nederlaag

De Grand Prix van Nederland werd niet het feestje waar de Nederlandse Formule 1-fans op hadden gehoopt. Lando Norris wist met een grote voorsprong te winnen op Max Verstappen, die steen en been klaagde over de RB20.

Bekijk je de podcast liever als video? Dat kan hier!

Wint Max Verstappen of een andere gekozen favoriet in Singapore? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Max Verstappen trekt heldere conclusie over controversiële McLaren-achtervleugel