Carlos Sainz startte vanaf de eerste plaats en stond die positie niet meer af. De Spanjaard toonde veel snelheid, maar ging op een doordachte manier om met het behoud van zijn banden. Hij jojode McLaren-coureur Lando Norris voortdurend op één tot twee seconden en bouwde zo voldoende marge op. Gedurende de laatste rondes van de race werd het andere koek voor de Ferrari-rijder. Tijdens de virtual safety car maakten Mercedes-coureurs George Russell en Lewis Hamilton een pitstop, waarmee zij op nieuwe medium-banden kwamen te staan. Het Britste duo reed het gat naar de top drie snel dicht en zat al snel op de hielen van Norris en Sainz. Op dat moment ging bij laatstgenoemde de knop om, zo vertelt hij tegenover onder andere RacingNews365.
"Ineens stortten mijn banden in"
Op de vraag hoe nerveus hij was toen hij de Mercedes-bolides in zijn spiegel begon te zien, antwoordt hij: "Aan het begin was ik niet zo nerveus. Ik had het gevoel dat ik veel snelheid over had en nog wel een rondje of twaalf á vijftien kon pushen. Dat veranderde direct toen ik begon te trappen. Ineens stortten mijn banden in. Lando en ik gleden alle kanten op. Vervolgens verraste het me enorm hoe snel de Mercedessen Charles inhaalden en het gat naar Lando en mij wisten te dichten." Sainz gaat verder: "Vanaf dat moment dacht ik: oké, dit gaat niet makkelijk worden in de laatste vijf, zes rondes. Het wordt een gevecht. Toen bedacht ik me dat ik mijn strategie aan moest passen, waarop ik startte Lando een boost te geven middels DRS. Dat hielp om hen (Russell en Hamilton, red.) achter ons te houden en de race te winnen voor Ferrari, wat ontzettend goed voelt."
Meest gelezen