Het werd de afgelopen weken zo vaak besproken dat men door de bomen het bos niet meer ziet, maar echt onlogisch is dat niet. De FIA heeft het de laatste tijd namelijk maar druk met de vleugel-discussie en heeft al meerdere statements naar buiten gebracht. Het ging met name over flexibele vleugels, die reglementair toch niet helemaal leken te kloppen.
Volgens Jock Clear, performance engineer van de Italiaanse renstal, hoeft Ferrari zich geen zorgen te maken. Hij laat tegenover onder meer RacingNews365 namelijk duidelijk weten waar Ferrari staat. "Het is natuurlijk een lastige discussie, want we hebben geen idee wat de andere teams precies aan het doen zijn. We weten alleen waar we zelf mee bezig zijn en wij interpreteren de regels op een manier waarvan wij denken dat het de juiste is."
"De FIA heeft onze interpretatie van de reglementen verder nooit in twijfel getrokken en dus gaan wij gewoon door met ontwikkelen, zo veel en zo snel als dat mogelijk is binnen de begrenzingen van de huidige regels. We hebben daar dus niks aan veranderd, want als we naar de concurrentie kijken, kunnen we niet meer dan simpel gokken."
Clear benadrukt vooral dat het niet al te zinvol zou zijn om de concurrentie wél nauwlettender in de gaten te houden. "Uiteindelijk kan je geen fysieke tests uitvoeren met de concurrentie. We kunnen alleen aan onze eigen auto werken en zijn dan ook tevreden met de aanpassingen die we de afgelopen tijd doorgevoerd hebben. Ik zou zeggen dat dat sinds Oostenrijk zelfs al het geval is, dus sinds de zomerstop ongeveer. Maar we lijken nu echt een duidelijke richting gevonden te hebben, zowel wat de ontwikkeling als de afstelling betreft."
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!