Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Russell liet frustraties de vrije loop tijdens gevecht met Hamilton

Na een sterke race van Mercedes in Singapore, ondanks een late crash van George Russell, hadden de Brit en landgenoot Lewis Hamilton moeite om het tempo bij te benen in Japan. Ook kregen ze het met elkaar aan de stok.

Uiteindelijk kwam Lewis Hamilton als vijfde over de finishlijn in de Formule 1 Grand Prix van Japan, terwijl George Russell met een alternatieve strategie zevende werd. In de slotfase van de race kon Ferrari-coureur Carlos Sainz de jongere Brit inhalen, mede door de situatie bij Mercedes: Hamilton en Russell vochten ook onderling een strijd. Toch blijft Russell enigszins positief over de race op Suzuka. "Ik wil het positieve meenemen van de zondag, vooral omdat we de éénstopper konden laten lukken. Als we naar de pace van de auto kijken, dan ben ik blij dat we daarvoor zijn gegaan", analyseert de Mercedes-coureur na afloop van de GP. Toch ging niet alles even lekker. Een gevecht tussen Hamilton en Russell betekende tijdverlies, terwijl Sainz zat te jagen achter het duo van de Duitse renstal. "We verloren wat tijd ten opzichte van de auto's om ons heen. We geven niet makkelijk een positie weg en ik vond dat ook te vroeg. Ik had meer snelheid en verder was het hard racen. We zullen het bespreken."

Russells kijk op het gevecht

Russell gaat wat dieper in op het onderlinge gevecht in Suzuka. "Het voornaamste doel voor ons is om tweede te worden in het coureurskampioenschap. De stand bij de coureurs is op dit moment niet belangrijk. Lewis vecht voor een goede positie, maar de prioriteit legt bij de teamdoelen. We moeten ook werken aan volgend seizoen." "Ik zie het incident als hard racen en ik kon hem ook onder druk zetten met de move die ik maakte. Ik was er blij mee, de auto voelde goed aan en de pace was er aan mijn kant zeker. Het was hard racen, maar fair racen. Natuurlijk verloren we wat tijd en dan is het ook niet gek dat je wat frustraties over de boordradio hoort." "Je gebruikt de boordradio ook een beetje als een uitlaatklep. Het is een lange race, het is warm en je rijdt anderhalf uur voor elke centimeter aan winst", aldus de jongere Britse coureur over zijn pittige boordradio's.

Viaplay
x
Titelstrijd Verstappen legt Norris eigenhandig over de knie