Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Ferrari-teambaas sluit zich aan bij Red Bull over voorvleugels McLaren en Mercedes

Na afloop van de Grand Prix van Italië zijn de voorvleugels van McLaren en Mercedes weer onderwerp van gesprek. Christian Horner noemde het 'een probleem van de FIA', terwijl Ferrari-teambaas Fred Vasseur een gesprek aankondigt.

XPB 1303659 Hi Res
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Flexibele voorvleugels: na de Grand Prix van Italië laaide de discussie over het onderdeel weer op. Al langer worden er vraagtekens gesteld bij de voorvleugels van voornamelijk McLaren en Mercedes, die mogelijk te veel doorbuigen. Het leidde in België tot een nieuw testsysteem, al was de FIA er toen als de kippen bij om aan te geven dat het niet specifiek voor deze aantijgingen werd ingezet. Er worden simpelweg analyses uitgevoerd voor 2025.

Nu is er een nieuw hoofdstuk ontstaan na uitspraken van Christian Horner. De Red Bull-teambaas zei er het volgende over: "Ik denk dat de regels duidelijk zijn en het dus een probleem is van de FIA. Dus er zijn testen waar ze (McLaren en Mercedes red.) blijkbaar voor slagen. Maar dan moeten we gaan kijken naar hoe het in de regels staat. Ik bedoel, als je terugdenkt aan 2021, toen kwam er een wijziging in de regels omtrent voorvleugels. Ook al slaagden onze vleugels voor de test, ze maakten gebruik van luchtelasticiteit. Dus het is een kwestie voor de FIA. We laten het dus aan hen over en vertrouwen erop dat zij het oplossen."

Wanneer Fred Vasseur, de teambaas van Ferrari, er tegenover onder andere RacingNew365 vragen over krijgt, wil hij er eigenlijk niet over praten. Toch kan de Fransman het niet laten om eenzelfde soort mening als Horner te verkondigen: "Dit is een discussie die ik niet met jullie wil voeren. Ik ga erover praten met Nikolas Tombazis (technische man bij de FIA red.), maar we moeten het besluit van de FIA respecteren, óók dat we de discussie voeren."

Bij een nieuwe poging is Vasseur het wel zat. "Ik heb gezegd dat ik er niet over wil praten. We moeten het intern met de FIA afhandelen."

Ook interessant:

Red Bull werkte een dramatische Grand Prix van Italië af, met felle kritiek van Max Verstappen tot gevolg. Maar wat is er toch allemaal aan de hand bij de renstal uit Milton Keynes? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken het in een kakelverse RacingNews365 Formule 1-podcast!

Wint Max Verstappen of een andere gekozen favoriet in Singapore? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer jouw inzet uit!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Max Verstappen trekt heldere conclusie over controversiële McLaren-achtervleugel