Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Formule 1 presenteert nieuwe, groene branding in Brazilië

Vanaf het Grand Prix-weekend in Brazilië lanceert de Formule 1 een nieuwe graphic / branding waarmee ze de hybride motoren in het zonnetje willen zetten.

Inmiddels zijn we al voor het achtste seizoen aan het racen met de hybride Formule 1-motoren, maar de F1-bazen willen deze hybride krachtbronnen nu eens goed in het zonnetje zetten. Ze vinden namelijk dat ze dat de afgelopen jaren niet goed genoeg hebben gedaan en daarom willen ze benadrukken wat voor een bijzonder technisch hoogstandje de motor is. Daarom lanceert men in Brazilië nieuwe, groene branding, waarmee de toegevoegde waarde van de hybride motoren wordt benadrukt. De hybride motoren hebben namelijk een thermal efficiency van 52%, waarmee bedoeld wordt dat 52% van de warmte wordt hergebruikt via de hybride onderdelen. Geen enkele andere motor ter wereld weet zo'n hoog percentage te bereiken, maar de Formule 1 erkent nu dat zij dat de afgelopen jaren niet goed genoeg hebben benadrukt. Daarom zal er overal op en rond het circuit groene branding zijn te zien met de tekst 's werelds meest efficiënte motor.' Hieronder een voorbeeld van die branding.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi