Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Waarom Verstappen geen racesimulatie reed tijdens de wintertest

Van Mercedes wordt geroepen dat ze tijdens de wintertest in Bahrein maar weinig rondjes reden, maar kijkend naar het absolute verschil met Red Bull reed het team van Max Verstappen niet eens heel veel meer. Max Verstappen legt uit waarom.

Tijdens de wintertest was Mercedes met een totaal van 304 ronden het minst productieve team in Bahrein. In dat lijstje scoorde Red Bull echter ook niet belachelijk goed, want met 369 ronden bezette het de zevende plaats. Echter, bij Mercedes was dat aantal niet geboren uit luxe, voor Red Bull was dat een bewuste keuze. De 369 ronden van Red Bull steken bijvoorbeeld schril af tegen de 422 ronden van zusterteam AlphaTauri. Dat team echter hanteerde volgens Max Verstappen een ander 'strijdplan', zo legt hij uit in gesprek met Ziggo Sport . "Dat team koos ervoor om met beide coureurs een volledige racesimulatie af te werken en ja, dan loopt dat aantal wel op. Ik wilde mezelf daarentegen meer richten op iets kortere runs, zodat we steeds iets aan de auto konden proberen. Je kan wel een racesimulatie willen doen, maar als je dan nog de auto niet volledig weet te doorgronden, heeft dat voor mijn gevoel niet zoveel zin." Verstappen drukte dus zijn stempel op het programma, iets wat hij ook al deed toen men ging praten over wie wanneer zou rijden. Verstappen had zijn voorkeur: "Ik heb er met mijn engineer voor gekozen om het op deze manier op te splitsen. Zo kon ik me op de eerste dag focussen op het rijden van zoveel mogelijk ronden. De tweede dag was dan voor Sergio Perez en op de derde dag konden we allebei nog de nodige dingen proberen."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi