Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Eerste geheimen van Verstappens nieuwe Red Bull onthuld

Het team van Red Bull probeerde de nieuwe RB18 zo lang mogelijk weg te houden van de camera's, maar is daarin niet helemaal geslaagd. Na de shakedown doken diverse foto's op, die de eerste geheimen van de nieuwe wagen van Max Verstappen en Sergio Perez prijs gaven.

De RB18 van Max Verstappen en Sergio Perez kent een lange en laag doorlopende neus, met wederom de 'neusgaten' erin voor de F-duct. Via deze gaten wordt de lucht onder de Red Bull gejaagd. Een trucje dat het team ook in de voorbije jaren toepaste. Het leverde de neus de bijnaam 'stofzuiger' op. Belangrijker én vernieuwender is dat Red Bull gekozen heeft voor een pull rod constructie bij de voorwielophanging. Dit in tegenstelling tot concurrenten Mercedes en Ferrari. Zij kozen voor een push rod ophanging. Door dit concept, dat verstrekkende aerodynamische gevolgen heeft, ligt de voorkant van de RB18 veel dichter bij het asfalt dan de Mercedes en Ferrari. Net als veel andere teams is de nieuwe Red Bull ook uitgerust met vierkante sidepods. Achterop de engine cover prijkt ook een kleine haaienvin, waarin de staart van Red Bull's stier is weggewerkt. Dit weekend zullen we uitleg geven over zowel de push rod als de pull rod ophangingen én wat de voor-en nadelen zijn. Daarbij draait het niet alleen om de ophanging maar om het gehele aerodynamisch concept, dat van Red Bull compleet anders is dan dat van Mercedes en Ferrari.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi