Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Sergio Perez

Coronel begrijpt niets van straf Perez: "Hier word ik wel een beetje moe van"

Sergio Perez kreeg na afloop van de Grand Prix van Canada een vrij zware straf van de stewards. De Mexicaan reed met een onveilige auto terug naar de pits en daar waren de stewards niet blij mee. Een gridstraf van drie plaatsen was het gevolg. Het voorval wordt uiteraard besproken in de nieuwste podcast van RacingNews365.

Perez Canada wet
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Voor Sergio Perez werd het weekend in Canada er een om heel snel te vergeten. De Mexicaan werd voor het tweede weekend op een rij uitgeschakeld in Q1 en haalde, net als in Monaco, de eindstreep niet na een crash. Verschil was wel dat dit keer Perez zelf verantwoordelijk was voor de schade aan zijn RB20. Maar het ergste moest voor Perez toen nog komen.

Want de Mexicaan reed met een vrijwel compleet afgeschreven auto terug naar de pitstraat, iets waar de FIA niet blij mee was. Red Bull kreeg een boete van 25.000 euro en Perez een gridstraf van drie plaatsen voor de GP van Spanje. In de podcast van RacingNews365 wordt het voorval besproken. 

Tom Coronel, zelf afgelopen weekend aanwezig namens Viaplay in Canada, begrijpt vrij weinig van het incident. Vooral de straf van de FIA zet nogal kwaad bloed bij Coronel: "Max reed natuurlijk aan de leiding en die zal wel hebben gedacht: 'wegwezen jij! Geen safety car!' Maar ik bedoel, hij had hem gewoon direct achter de railing kunnen zetten. Daar hoef je niet voor terug te rijden."

"Maar tegenwoordig krijgen ze overal straf voor. Dit was ook een discussie bij ons aan tafel met de mensen van Viaplay. De FIA geeft op alles tegenwoordig straf. Vroeger reed je ook zo terug. Tegenwoordig is alles zo gericht op veiligheid dat er bij van alles gelijk boetes worden uitgedeeld. Er zijn te veel regeltjes en als er meer regeltjes komen dan moet je je ook aan die regels houden en dus straffen gaan uitdelen. En dat is waar ik af en toe wel een beetje moe van word."

"Maar weet je, nu weet je dus dat als je veel schade hebt, dat je die auto gewoon direct aan de kant moet zetten en absoluut niet terug moet rijden. Dat is eigenlijk dus gewoon wat hierbij weer bepaald is en zo hebben we al zo vaak van dit soort regeltjes erbij zien komen."

Beluister de volledige podcast hieronder!

Ook interessant:

Was de Grand Prix van de Canada de leukste race van het seizoen? Misschien wel. Regen zorgde voor glibberige omstandigheden, spektakel en crashes, waarna Max Verstappen zich tot koning kroonde. Maar hoe cruciaal was deze zege nou voor de titelstrijd? Kom er maar in, Joris Mosterdijk, Tom Coronel en Ruud Dimmers! 

Als je de podcast liever bekijkt op Youtube, klik dan hier.

Praat mee!

Viaplay
x
Max naar Mercedes? Schumacher: "Als Verstappen Red Bull verlaat, heeft Russell een groot probleem"